Emirates enllaça diàriament Barcelona amb Dubai des del 3 de juliol de l’any passat amb un Boeing 777-300, que té capacitat per a 360 places. Al febrer, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress, va fer uns vols especials amb l’A380 amb destinació i origen a l’aeroport del Prat. L’objectiu era portar-hi i endur-se de Barcelona més de 500 congressistes que van voler venir-hi amb les màximes comoditats. El 380 d’Airbus té 427 seients de classe turista, 76 places de la categoria “business” i 14 suites a la planta superior de l’avió, dotades amb tota mena de comoditats com ara seients que es converteixen en llit o dutxa amb “spa”. Això sí, aquests bitllets de primera classe ronden els 3.000 euros.

En total, l’A380 d’Emirates pot transportar 517 passatgers, quasi un 44% més que el Boeing 777-300 actual. Segons Emirates, aquest increment de capacitat vol donar resposta a la demanda cada cop més gran de passatgers que volen volar a Dubai i, des d’allà, connectar amb moltes altres destinacions asiàtiques i africanes. El mateix A380 d’Emirates vola també des de Dubai a destinacions com Austràlia, l’Orient Mitjà o la Xina.

Actualment, l’A380 d’Emirates serveix 21 destinacions, a les quals se sumaran Brisbane a partir de l’1 d’octubre, Los Angeles a partir del 2 de desembre, Mauricio des del 16 de desembre, i Zuric a partir de l’1 de gener de 2014. Al febrer serà el torn de Barcelona, que serà el primer aeroport dins l’espai aeri espanyol a rebre un vol regular de l’A380.