Segons el conseller Vila no hi ha hagut ni negociació. El Ministeri de Foment ha acceptat fil per randa totes les actuacions a la xarxa de Rodalies presentades per la Generalitat fa tres setmanes. L'objectiu, rebaixar l'excés d'estrès a la xarxa i evitar incidents com el de 27 d'octubre a l'estació de Sant Andreu Arenal. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Lo que eran los aspectos más destacados desde el punto de vista de la seguridad y la fiabilidad creo que el diagnóstico ha sido clave para que el acuerdo sea total y absoluto." Ara bé, se n'han rebaixat els terminis. El govern català exigia que les millores es fessin durant el pròxim any i mig. Foment, però, es marca com a termini final el primer trimestre de 2016. ANA PASTOR, ministra de Foment "Lo que queremos es que todo esto se lleve a cabo sin parar el servicio de Rodalies. Ir haciéndolo todo pero que el servicio se pueda dar de forma permanente a estos 110 millones de pasajeros." Entre les actuacions més destacades, Foment ha destacat el desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic. Una obra que permetria duplicar el trànsit d'aquesta via. També s'allargaran les andanes de les estacions de Torredembarra i d'Arc de Triomf i es revisaran les subestacions elèctriques. La Generalitat va xifrar el cost total de les inversions en 306 milions d'euros. Una quantitat que, de moment, el ministeri no ha corroborat.

L’acord suposarà la inversió de més de 300 milions d’euros. El Ministeri de Foment ha acceptat fil per randa totes les actuacions a la xarxa de Rodalies presentades per la Generalitat fa tres setmanes.