Aquest és l'aspecte de la ronda del General Mitre des d'avui fins al mes de juny. Els quatre carrils centrals, entre Balmes i Mandri, estan definitivament tancats al trànsit. Diumenge es van tallar els dos que van en sentit Llobregat i aquesta nit se n'han tancat dos més, en sentit Besòs. D'aquesta manera no es pot circular per cap dels quatre carrils del pas soterrat i només es pot passar pels laterals. La presència policial i les recomanacions a veïns i conductors en general està fent que, de moment, no s'hi hagin donat situacions de col·lapse. Els veïns de la zona ho agraeixen i esperen amb optimisme un bon resultat. FRANCISCO JOSÉ GARCÍA secretari de l'Associació de Veïns de la Ronda del General Mitre "pensamos que estas obras van a beneficiar al barrio, van a beneficiar a los vecinos y van a beneficiar al comercio en general porque es una zona que se había convertido en una zona de paso exclusivamente como una autopista" Amb aquestes obres es vol anivellar el carrer, augmentar-hi el nombre de passos de vianants i fer les voreres més amples. També se'n vol eliminar el pas soterrat, on es construirà un dipòsit de recollida d'aigües freàtiques, i reduir la circulació de cotxes que passen diàriament per aquest carrer, tal com s'està aconseguint aquests dies. Les obres de Mitre fan que els vehicles es desviïn i busquin rutes alternatives. Això es nota sobretot a quarts de nou, quan els nens van cap a les escoles de la zona. Res, però, fora de l'habitual durant aquesta hora punta del dia. Us ho ha explicat des de la plaça de la Bonanova, Míriam Pina.

El tall del tronc central de la ronda del General Mitre, que fins ara passava per sota del carrer de Muntaner, va començar diumenge a la tarda amb els dos carrils en sentit Llobregat. No hi va haver gaires complicacions de trànsit ni en l’operació tornada del cap de setmana llarg ni dilluns a primera hora, en el primer dia feiner.

Cal dir que moltes escoles feien festa aquest dilluns i, per això, el trànsit a la zona era abans-d’ahir una mica més tranquil de l’habitual. Dimarts, amb una anada a l’escola ja completa de bon matí, la normalitat va tornar a ser la tònica general en la circulació per la zona. Aquest dimecres, amb els dos sentits ja desviats pels carrils laterals, tampoc s’hi han començat a veure retencions importants.

Per si de cas

Aquesta desviació del trànsit pels carrils laterals s’allargarà uns vuit mesos. Fins al juny de 2014, es recomana als conductors que busquin alternatives a aquest tram de la ronda del Mig. Per travessar aquesta zona de la ciutat en sentit Llobregat,es recomana utilitzar el túnel de la Rovira o l’avinguda de Vallcarca per arribar fins a Sarrià, les Corts, els túnels de Vallvidrera o la ronda de Dalt. També es recomana agafar els carrers de Lepant, Sardenya i l’avinguda del Príncep d’Astúries per dirigir-se al centre de la ciutat.

En sentit Besòs, es recomana als conductors que entrin a la ciutat per la plaça de Cerdà que busquin alternatives per la Gran Via, els carrers de l’Eixample, la Diagonal i la via Augusta, com a itineraris recomanats per arribar al centre de la ciutat, Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris.

La reurbanització d’aquest tram de la ronda del General Mitre, que afecta un total de més de 43.000 metres quadrats, vol convertir aquesta via en un bulevard amb més espai per als vianants i el transport públic. Les voreres s’ampliaran fins als cinc metres d’amplada i, en lloc dels nou passos de vianants actuals, n’hi haurà 13 en tot aquest tram, entre Balmes i Mandri. La supressió del pas per sota del carrer de Muntaner, que es convertirà en un dipòsit d’aigües soterrat, eliminarà una barrera arquitectònica entre els barris de la Bonanova i Galvany. Amb aquestes obres es completa la transformació de Mitre des de la via Augusta fins a la plaça de Lesseps.