L’informe assegura que la gravetat de les lesions va ser produïda per l’impacte de les persones contra terra o un objecte. Una de les hipòtesis és que un tros de la tanca de protecció de plàstic va sortir projectat o que les persones van intentar fugir i van ensopegar.

La Guàrdia Urbana constata, però, la dificultat per explicar les circumstàncies que van provocar la gravetat de les ferides de la víctima mortal i ho atribueix a un cúmul de fatalitats.

El cap de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez, ha explicat que el ral·li era una prova de regularitat que consistia a donar voltes al circuit. La velocitat la marcava cada vehicle en funció de les seves possibilitats. Per tant, no era una competició de velocitat entre els participants, sinó entre el conductor i el seu cotxe.

Prèviament a la celebració de la Barcelona Montjuïc Revival, el servei de planificació de la Guàrdia Urbana va participar en nou reunions de coordinació amb l’organització de l’esdevenimient, que va contractar un informe de seguretat amb l’especificació de les mesures d’aïllament al públic.

Segons Vázquez, les mesures de seguretat estaven garantides. La zona on va passar l’accident estava exclosa de públic i elements de formigó i tanques de plàstic aïllaven tot el circuit. També segons l’informe del cos, les velocitats dels vehicles en cap moment no van superar les acordades per la llicència.

Segons el conductor, el sistema de fre del seu vehicle no va funcionar i, per aquest motiu, va intentar sortir del circuit per una de les zones de sortida habilitades.

Accident mortal

Els fets van passar el dissabte 8 de desembre quan un dels cotxes antics que participaven a la cursa, l’Alfa Romeo inscrit amb el número 102, va perdre el control per una fallada mecànica i va topar amb les barres de protecció del revolt de la Rosaleda, davant del Museu Etnològic. Un responsable de l’organització, de 58 anys, es va colpejar el cap en saltar corrents per intentar protegir-se. A conseqüència del cop va patir un traumatisme i va morir dues setmanes després de ser ingressat a l’Hospital Clínic. Una noia de 20 anys que col·laborava en tasques de seguretat també va resultar-ne ferida lleu.

Després de l’accident, l’Ajuntament de Barcelona va retirar l’autorització i va ordenar la suspensió del ral·li, tot i que va subratllar que el circuit tenia totes les mesures de seguretat. Però el PP i el PSC coincideixen que aquesta és una cursa de velocitat i denuncien mesures de seguretat insuficients.