vaga easyjet

(ACN) Sepla ha impugnat davant l’Audiència Nacional els serveis mínims decretats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per la vaga de pilots d’EasyJet. A través d’un comunicat difós aquest divendres, Sepla ha denunciat que des que va començar la protesta, ara fa dues setmanes, ha detectat “pràctiques abusives i pressions als comandants que podrien vulnerar el dret a vaga”.

Sis vols cancel·lats al Prat fins a les 10 del matí

Aquest divendres, 19 d’agost, comença el segon període d’aturades de 72 hores. Entre la mitjanit i les 10 h s’han cancel·lat 14 vols: sis a l’aeroport del Prat de Llobregat i vuit al de Palma de Mallorca. Els avions afectats tenien com a origen o destinació Ginebra, Milà, Londres, París i Basilea.

Subcontractació de vols i extensió dels serveis mínims

Sepla ha denunciat a Inspecció del Treball que la companyia ha dut a terme tres pràctiques abusives. En primer lloc, hauria contractat personal estranger per operar vols des d’Espanya, tant protegits com no protegits pels serveis mínims, i fins i tot hauria subcontractat un avió. En segon lloc, l’empresa estaria aplicant el percentatge de vols protegits de manera incorrecta, fent un ús abusiu dels serveis mínims.

En tercer i últim lloc, EasyJet estaria programant reunions amb els caps de base per aquells pilots que han al·legat estrès durant la vaga, cosa que, segons el sindicat, mai no ha passat i intimida el col·lectiu.

Els pilots reclamen millors condicions

Els pilots de la companyia reclamen tornar a gaudir de les condicions laborals prepandèmia i tornar a equiparar els salaris amb l’IPC per tal d’evitar perdre més poder adquisitiu en un moment d’inflació disparada. Per ara, les posicions entre els treballadors i l’empresa estan allunyades “davant la negativa d’EasyJet de fer qualsevol acostament o reunió amb els representants dels pilots”. Si no s’arriba a un acord, la vaga continuarà amb un tercer període de 72 hores entre el dissabte 27 d’agost i el dilluns 29 d’agost.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha decretat uns serveis mínims del 61 % a l’aeroport del Prat i al de Menorca, del 60 % pel de Màlaga i del 57 % pel de Palma de Mallorca. Uns percentatges que Sepla insisteix a dir que són abusius.