La Federació Catalana d’Automoció (FECAVEM) i el Gremi del Motor titllen d’incongruent la decisió de l’Ajuntament de Barcelona de tallar carrers de forma permanent els caps de setmana a partir de la tardor. Consideren que la restricció per al vehicle privat arriba en un moment de necessitat sanitària, en què la mobilitat en cotxe i moto és essencial.
La FECAVEM diu que el mateix Ajuntament ho admet a través d’un comunicat, en què parla del canvi en el repartiment modal registrat durant el període de confinament. Durant aquest temps, va haver-hi més desplaçament en vehicle privat que en transport públic.
La patronal afirma que, amb la decisió d’evitar que es consolidi el traspàs de desplaçament cap al vehicle privat, el govern municipal exerceix una campanya discriminatòria contra el sector. També denuncia que les actuacions implementades per ampliar l’espai del vianant s’han acordat sense escoltar en cap moment el sector, “procliu a buscar sinergies i una convivència i respecte entre totes les formes de mobilitat”.
La mobilitat privada dels turistes
D’altra banda, el gremi considera que aquesta iniciativa “xoca frontalment amb la campanya que el mateix Ajuntament va presentar per impulsar la promoció del turisme de la ciutat”. Explica que en aquesta proposta turística, dividida per fases d’implementació, “també s’ha previst fomentar la mobilitat privada dels turistes perquè arribin a la capital catalana”. La patronal creu que s’hauria de buscar un model “just i equitatiu per a tothom” i que aquestes ofertes d’aparcament s’haurien de fer també a la resta de la ciutadania.