L’anunci de l’acord ja el va fer al març el conseller de Territori i aquest dimarts s’ha formalitzat. L’acord comporta que Adif, a qui se cedeix la infraestructura, es compromet a fer les obres, a canvi que els trens de Ferrocarrils de la Generalitat puguin circular per les vies de manera gratuïta. Està previst que els nous accessos ferroviaris al port s’enllesteixin el 2018.

En el mateix acte, el nou tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació de l’Ajuntament, Jaume Collboni, ha reclamat “determinació per finalitzar infraestructures com el corredor mediterrani, que és un projecte clau per a la ciutat”, i ha reivindicat que “Barcelona i l’àrea metropolitana tornin a parlar amb veu pròpia”. Collboni ha valorat “la importància estratègica” per a Barcelona de congressos com el SIL, que compta amb un 45 % d’empreses internacionals entre els seus expositors, i l’ha reivindicat “com a finestra al món per al nostre teixit productiu de petites i mitjanes empreses”.

El Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL) celebra enguany la 18a edició, com a certamen de referència per al sector al sud d’Europa. S’adreça als principals actors dels sectors dels sistemes de transport i logística, infraestructures i immobiliària, emmagatzematge, equipaments i manutenció, telemàtica, comerç electrònic i telecomunicacions.