Entrar a l'Harmony of the Seas és accedir a un món a mig camí entre un centre comercial i un parc d'atraccions. La més espectacular és aquest tobogan amb una altura de 10 cobertes. Són pràcticament la meitat de les que té aquest gratacels flotant. Amb els seus predecessors, comparteix similituds, per exemple, una gran avinguda central oberta a l'aire lliure. Però per pocs centímetres d'amplada, els supera en mida. L'altra novetat és que, per primer cop, un creuer d'aquestes dimensions s'estrena oficialment en un port del sud d'Europa. Des de Barcelona emprendrà fins a l'octubre 22 viatges pel Mediterrani. BELÉN WANGÜEMERT, directora general de Royal Caribbean Espanya i França "Calculem que bellugarem unes 150.000 persones amb un impacte econòmic global d'uns 30 milions d'euros." Però traslladar i entretenir fins a 6.800 passatgers també té un cost. Col·lectius ecologistes denuncien que el combustible que utilitza és 100 vegades més contaminant que el dels cotxes. Des del Port, defensen els beneficis que reporta a la ciutat. SIXTE CAMBRA, president del Port de Barcelona "Nosaltres ho estem fent perquè som conscients que això està aportant una part important de riquesa a la nostra àrea d'influència, que és al final la nostra obligació com a entitat pública que som." Un negoci de luxe, on també és possible fer surf sense baixar del vaixell o prendre's un cóctel preparat per un robot. Tot plegat, al Titanic dels creuers.

Aquest diumenge s’ha fet la inauguració oficial a Barcelona del nou creuer més gran del món, l’Harmony of the Seas. És el primer cop que un vaixell d’aquestes dimensions s’estrena en un port del sud d’Europa. Dimarts començarà el primer dels 22 viatges pel Mediterrani que farà fins a l’octubre, sempre amb Barcelona com a port base.

Té una longitud equivalent a gairebé tres illes de l’Eixample (362 metres d’eslora) i una capacitat per a prop de 9.000 persones, entre tripulants i passatgers (fins a 6.780 amb màxima ocupació). Són xifres similars a altres predecessors, com l’Allure of the Seas, però l’Harmony les supera, encara que sigui per molt poc. També comparteix una gran avinguda central, plena de vegetació i oberta a l’aire lliure. El que és més nou és l’oferta d’atraccions i entreteniment. Per exemple, un gran tobogan amb una altura de 10 cobertes, o el que és el mateix, 33 metres.

A mig camí entre ciutat flotant, centre comercial i parc d’atraccions, la companyia Royal Caribbean preveu que per l’Harmony passin durant aquesta temporada d’estiu fins a 150.000 passatgers. Ho faran en rutes d’entre cinc i set dies per diferents ports mediterranis i amb sortida i arribada a Barcelona. Això suposarà, segons càlculs de la naviliera, un impacte econòmic global d’uns 30 milions d’euros a la ciutat.