Es tracta del segon període de revisió, ja que entre el 2015 i el 2016 es van renovar els trens i el sistema de comandament de la circulació, ja que el funicular ha superat ja les 22.500 hores de funcionament des del 1992. Ara, a partir d’aquest novembre, es revisarà la sala de màquines, la sala de contrapesos i la plataforma de via.
També es recuperarà un espai annex a l’estació que des del 1981 no s’utilitzava i servirà per al personal, i es retiraran part de les escales mecàniques originals del 1929, que passaran a formar part del patrimoni històric de TMB.
La gran revisió següent del funicular de Montjuïc serà d’aquí a 15 anys o quan ja dugui acumulades 15.000 hores més de servei.
Alternatives de transport al funicular de Montjuïc
Durant aquests sis mesos, TMB ha habilitat un servei especial d’autobús com a alternativa al funicular de Montjuïc que funcionarà amb el mateix horari (7.30 a 20 h els dies feiners i de 9 a 20 h els caps de setmana i festius). També es poden utilitzar les línies regulars d’autobús 55 i 150 (Pl. Espanya – Castell de Montjuïc).