Diumenge de molt de moviment a l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Després d’un pont llarg, Aena preveu que aquest diumenge es facin un total de 911 operacions. De tots els dies de festa, aquest diumenge serà la jornada amb més passatgers: s’espera que un total 167.000 persones pujaran o baixaran d’un avió.

Durant aquests dies de festa, les companyies han ofert un total de 922.272 seients. El nombre més gran d’operacions s’ha concentrat entre divendres i dilluns; dissabte, en canvi, ha estat el dia amb menys moviment.

Canvi de política en l’equipatge de Ryanair

Malgrat tot, l’ambient de l’aeroport ha estat tranquil al llarg de la jornada. Sense pràcticament incidències. L’únic punt un pèl conflictiu ha estat als estands de Ryanair, on hi ha hagut més cues de les habituals. L’1 de novembre la companyia va començar a cobrar per l’equipatge de mà dels passatgers, però encara hi ha usuaris que havien comprat el bitllet prèviament a la nova política i que tenien l’opció de facturar de franc la maleta que tenien pensada portar a la cabina.

Passatger amb maleta a Ryanair

Els treballadors han explicat a betevé que aquests dies s’estan trobant en cada vol, una quinzena de persones que no coneixen la nova mesura, i que arriben a la porta d’embarcament amb la maleta. De moment, l’empresa ha decidit ser permissiva i els està deixant passar sense pagar aquests primers dies.

Amb la nova política, la companyia cobra entre sis i 25 euros per portar equipatge a la cabina i només s’hi permet una bossa petita de mà sota el seient de l’avió.

Perforació de la pista principal

Aquest dimarts començaran les obres de perforació sota la pista principal de l’aeroport del Prat. Es faran amb una tuneladora. Les obres que està portant a terme Adif, formen part del projecte de construcció del nou accés de la terminal T1.

Està previst que els treballs en aquest tram es desenvolupin fins al 25 de novembre. Per tal de garantir la seguretat de l’aeroport, del tràfic aeri i la pròpia perforació del túnel, la pista principal de l’aeroport quedarà inoperativa i s’establirà un pla d’auscultació que comprovarà la integritat del terreny i les instal·lacions, una vegada s’hagi fet la perforació.