RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "No estem plantejant cap exotisme a la Diagonal, és un mitjà de transport que funciona. Sempre és polèmic en els seus principis, en les seves obres; totes les ciutats ens han explicat que a ningú li agraden les obres, però després la immensa majoria dels ciutadans no volen tornar a la situació anterior. És a dir, que la majoria no volen tornar a la situació en què els cotxes omplen tots els carrils." JORDI GIRÓ, vicepresident Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona "És una aposta valenta i difícil políticament, però jo crec que la ciutadania l'haurà de reconèixer algun dia, perquè jo crec que té un valor d'afrontar un problema que té la ciutat, i que si no l'afronta avui, podem anar directament cap al col·lapse. Jo crec que la ciutat no es mareix això i la ciutadania molt menys. I l'espai públic, l'hem de tenir de qualitat, i fer-lo nostre."

Els ponents han destacat aquest mitjà de transport com una oportunitat de recuperar l’espai públic per a les persones i assegurar una mobilitat ordenada i sostenible. A Europa, més de 280 ciutats mitjanes o grans han apostat pel tramvia com una de les modalitats de transport urbà per descongestionar la circulació.