La festa ha començat amb la passejada amb bicicleta, en què  s’han pogut veure famílies senceres unides per la passió per les dues rodes. Dalt de la bicicleta hi havia nens i nenes, gent gran i fins i tot persones amb mobilitat reduïda. En total hi han participat 2.500 persones, que han pedalat per un recorregut de 12 km pel centre de la ciutat en un ambient  festiu i també reivindicatiu.

El tret de sortida s’ha donat a les 9.30 h al carrer d’Aragó amb passeig de Sant Joan, i una hora i mitja després la majoria d’assistents ja havien arribat a la meta, situada al passeig de Lluís Companys. Allà ha continuat la Festa de la Bicicleta amb tot d’activitats, des d’una fira que ha comptat amb la participació de més de 30 entitats dedicades al foment de l’ús d’aquest vehicle, fins a diversos circuits o tallers infantils. Per facilitar l’assistència dels ciclistes, s’hi ha col·locat una zona d’aparcament de bicicletes vigilada i tanques per lligar-les.

L’esdeveniment ha estat organitzat per l’Ajuntament. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, qui també ha participat en la Bicicletada, ha destacat que les prioritats del consistori són augmentar els carrils bici i pacificar les vies. “No és una cosa que només reverteixi en els ciclistes”, ha explicat la presidenta de TMB, “sinó que el guany de més espai pacificat a la calçada beneficia a tothom“.

La gent que s’ha apropat fins al passeig de Lluís Companys ha pogut provar les bicicletes elèctriques a través d’un circuit en què s’ha impartit una breu formació sobre els conceptes bàsics d’aquesta modalitat, com els motors, les bateries o el sensor de pedaleig. També s’ha pogut provar bicicletes adaptades per persones amb discapacitat o participar en un taller d’iniciació al monocicle, en què els experts han ensenyat als participants a trobar l’equilibri en una sola roda.

També s’ha organitzat diverses curses. Algunes de molt originals com la cursa del més lent, en què guanyava el que circulava més a poc a poc. Una mesura per reivindicar la lentitud, la tranquil·litat i la seguretat. O una altra carrera, aquesta per veure qui sabia plegar una bicicleta de manera més ràpida. Els més petits han pogut participar en un circuit d’educació viària i aquells que encara no s’han animat a utilitzar aquest transport ha pogut gaudir d’una exposició de bicis antigues.

Des de les institucions s’aprofita aquesta celebració popular per donar a conèixer la normativa d’ús de la bicicleta, i d’aquesta manera contribuir a una circulació més segura, en què els diferents tipus de transport puguin coexistir i conviure.  Per això, durant la festa s’han repartit llums per la bicicleta, obligatoris per circular per la ciutat, així com 6.000 plànols dels carrils bici. Una nova versió de butxaca en què s’han inclòs tots els carrils bici construïts fins al moment, més el 62 quilometres que està previst habilitar.