Degudament escortades, dues grans peces de la tuneladora Barcino sortien aquesta matinada del port camí de la Sagrera. Les dimensions d'aquestes parts de la màquina fan necessari el transport nocturn. Són peces que han arribat des d'Alemanya a Barcelona amb vaixell. DANIEL STEINER, responsable del transport de les peces "Teníamos que ponerlo primero por carretera por el Rin, si lo conocéis, por fluvial hasta Rotterdam, cargarlo en un barco un poquito más grande hasta Barcelona. La problemática es que las calles son muy cortas y semanas antes hay que hacer un estudio de por donde se puede pasar". Però sempre hi ha alguna cosa que s'escapa de tot estudi. Al carrer de Pujades la grua municipal ha hagut d'actuar i retirar 4 cotxes i una furgoneta que limitaven el pas del comboi. Per facilitar la marxa, també s'han hagut de tallar alguns carrers en què la comitiva circulava en direcció contrària. I un entrebanc més: a la Meridiana s'ha rebentat una roda del camió. Sol ser un fet habitual i cal inflar més les rodes del costat per suportar el pes. Tal com estava previst, les peces han arribat al destí tres hores després de sortir del port. I aquest matí, tot estava preparat per descarregar-les al punt de muntatge. Se n'encarrega una gran grua de 400 tones amb una pluma de 42 metres de longitud. La primera peça que s'ha descarregat és la part central del capçal de la tuneladora. Al barri, expectació als domicilis i també a primera línia d'obra. Aquesta gran part s'ha d'encaixar ara a la resta de peces del disc tallant que ja es van descarregar ahir. Els combois nocturns, en dies laborables, s'allargaran fins al 10 de setembre. Un cop hagin arribat totes les peces s'iniciarà el muntatge de la tuneladora, un procés que es pot allargar durant aproximadament un mes. Després ja arrencaran les proves per començar a foradar.