Ja la tenim aquí. El capçal de la tuneladora Barcino ha trepitjat ja el punt d'atac dels prop de 5 quilòmetres que ha de perforar a partir de la tardor. Les peces s'han traslladat des de la fàbrica alemanya on s'ha construït i l'expectació al carrer aquest matí era màxima. ANDRÉS TENOR "Es una cosa que si no la ves ahora, no la ves más. Tremendona, además hay otras partes dentro que supongo que formaran todo el disco." Aquesta del meu darrere és l'última de les cinc parts en què s'ha dividit el disc frontal de la tuneladora. La resta de peces de la màquina, de dimensions més grans, es traslladaran en un comboi especial aquesta matinada, des del port. De moment, la roda de tall, desmuntada, descansa molt a prop de la Torre del Fang, un equipament que ha de travessar just per sota. A l'altre costat del pont de Calatrava, l'esquelet de la màquina ja es deixa veure. En aquest pou, una gran grua pòrtic, amb una capacitat de càrrega de 32 tones, mou les parts que han arribat a Barcelona per carretera. Són treballs previs al pas de la tuneladora com els que des de fa un any trasbalsen el dia a dia dels veïns d'un tram carrer de Mallorca, amb ensurts inclosos. Una grua que treballa molt a prop dels edificis va trencar ahir a la tarda dos vidres del balcó del Natxo en un cinquè pis. Per sort, els trossos van anar a parar al balcó i no al carrer. NATXO MILLÁN "M'ho veia a venir. I ahir em vaig assabentar que és el quart cop que els passa. No es prenen les mesures de seguretat que s'haurien de prendre. Estan treballant molt a prop dels edificis." Adif ja ha dit que repararà els desperfectes i es farà càrrec del cost.