Després de dos anys de lluita, la plataforma Salvem el Bus 41 veu amb satisfacció que ja s’instal·len les marquesines que es van retirar quan es va suprimir la línia el juny del 2018 per la implementació de la xarxa ortogonal. Els veïns ja es van mobilitzar abans que desaparegués la línia, però no van poder evitar-ne la retirada. El motiu principal de la reclamació és que l’antic recorregut del 41 enllaçava centres hospitalaris, on els veïns del barri, molt envellit, han de desplaçar-se sovint.
Les marquesines ja hi són
La instal·lació de les marquesines per a la línia nova del Bus del Barri genera molta curiositat entre els veïns. Extraoficialment, l’Ajuntament ha dit als veïns que segurament estarà operatiu la primera quinzena de juliol, però el fet que no acabi d’arrencar els angoixa una mica, perquè l’autobús hauria d’haver entrat en funcionament a finals del 2019 o principis del 2020.
TMB i el districte asseguren que les prioritats generades per la pandèmia han causat el retard en l’entrada en funcionament de la línia. De moment, no han confirmat la data ni quin serà el número de línia del futur bus.
Recorregut circumval·lar
Els veïns afectats per la supressió del 41 van pactar el futur recorregut amb el districte. Serà un Bus del Barri, amb recorregut circumval·lar, i passarà pels principals centres sanitaris, com el CAP Manso, l’Hospital Sagrat Cor o l’Hospital Clínic, i també el Mercat de Sant Antoni. Pujarà per Calàbria, on s’estan posant les marquesines, i baixarà per Villarroel, on aprofitarà parades ja existents com les del 59. Tot i que el trajecte és una mica més curt del que voldrien, n’estan satisfets.
Lluitaran per millorar-ne la freqüència
Que la freqüència de pas sigui de 40 minuts, però, els tira una mica enrere. Demanaran com a mínim tres vehicles per hora, perquè asseguren que si un usuari té cita al metge o una urgència no pot esperar tanta estona.