Les obres d'ampliació de l'estació de Sants han obligat a reduir dos carrils de la parada de taxis de la plaça de Joan Peiró. La zona d'entrada també s'ha estretat, fet que provoca retencions que han arribat fins a la plaça de Sants en les hores punta. PEDRO NÚÑEZ, taxista "Son unos 20 o 30 coches menos que caben en la estación, con lo que ello conlleva de aglomeraciones fuera de ésta para venir a coger pasaje." MARI CARMEN GONZÁLEZ, taxista "Accedir a l'estació costa més, com que hi ha dos carrils que no es poden fer servir la gent s'acumula fora, estem entorpint el trànsit." Als embussos, que s'agreugen en hora punta, s'hi suma la dificultat d'encotxar els clients quan hi ha més trànsit, i l'acumulació de taxis a la zona d'espera, que pot arribar a ser de fins a dues hores depenent del moment del dia. RAMON MAÍLLO, taxista "Depende, si llegas cuando llega un AVE media hora, si acaba de salir y hasta que vuelva el otro, igual te estás hora y media o más." Però el que més preocupa els taxistes és que les obres els redueixin l'espai. Quan finalitzin els treballs, segons el sindicat del taxi i Adif, es recuperaran els dos carrils tallats i l'espai serà similar al d'abans. Des del sindicat expliquen que mantenen converses amb Adif i l'Ajuntament per atenuar les molèsties causades per les obres, però són poc optimistes.

Les obres d’ampliació de l’estació de Sants han obligat a reduir dos carrils de la parada de taxis de la plaça de Joan Peiró. La zona d’entrada també s’ha fet més estreta, fet que provoca retencions que els taxistes asseguren que han arribat fins a la plaça de Sants en les hores punta. Un dels treballadors, en Pedro Núñez, calcula que ara hi caben una trentena de vehicles menys en la zona de recollida de passatgers de l’estació, i que això es tradueix en aglomeracions fora d’aquesta. La Mari Carmen, també taxista, reconeix que accedir a l’estació és més difícil ara perquè l’entrada és un embut, i reconeix: “Estem entorpint el trànsit.”

Als embussos, que s’agreugen en hora punta, s’hi suma la dificultat d’encotxar els clients quan hi ha més trànsit, i l’acumulació de taxis a la zona d’espera, que pot arribar a ser de fins a dues hores depenent del moment del dia. De fet, la majoria de la jornada els taxistes estan aturats. Ho explica en Ramon Maíllo, que afirma que si té la sort d’arribar en el moment en què ho fa un AVE, el moviment és ràpid i espera entre 15 i 30 minuts per recollir els clients. Ara bé, si perd l’arribada del tren, pot estar-se fins a dues hores esperant.

Les obres van començar el dia 11 de febrer i, segons Adif, s’acabaran a mitjan abril. Alguns treballadors del taxi es mostren escèptics amb aquest termini, però el que més els preocupa és que les obres els redueixin l’espai i que els dos carrils restringits de forma temporal ho siguin de manera definitiva. Tant el sindicat del Taxi com Adif han desmentit aquesta sospita, i han explicat que es recuperaran els carrils tallats i l’espai per als taxistes serà similar al d’abans. Des del sindicat afirmen que han mantingut converses amb Adif i l’Ajuntament per atenuar les molèsties causades per les obres, però no s’ha assolit cap acord.