Alguns encara no se n'han assabentat però en aquest cantó de la calçada del carrer de Pujades ara hi ha un carril bici. És de doble sentit i abraça tot el carrer: de Selva de Mar fins al Parc de la Ciutadella. Bona notícia per als ciclistes. Ara bé, hi ha veïns a qui els preocupa la pèrdua d'aparcaments. "Llegará un momento que te tendrás que pelear con la gente para llegar a aparcar, es lamentable." SALVADOR CLARÓS, president de l'AV Poblenou "El que cal és minimitzar l'impacte sobretot de les àrees verdes, recuperar totes aquelles que sigui possible." Per compensar, en part, la pèrdua de places per aparcar, l'Ajuntament ja ha previst algunes actuacions. Es convertirà el carrer de Lope de Vega en una zona d'estacionament en bateria. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "Hi ha menys places d'aparcament al carrer Pujades de les que hi havia, i és per això que des del govern hem estipulat una acció al carrer de Lope de Vega, on recuperarem 70 de les places que hem perdut al carrer Pujades." L'associació Amics de la Bici celebra l'increment del nombre de carrils bici a la ciutat. Proposen que, en els casos que sigui factible, s'opti per eliminar un carril de circulació i mantenir els estacionaments, tal com passa al carrer del Parlament. LBERT GARCIA, Amics de la bici "Si calen més aparcaments, és molt senzill. Més enllà del carril bici, deixant l'espai necessari, que aparquin els cotxes. Si aquest carril necessita més aparcaments ha de tenir menys circulació de cotxes." GUILLEM MARTÍNEZ "La creació de nous carrils bici encaixa amb els objectius del Pla de mobilitat urbana de l'Ajuntament. Progressivament, es vol reduir l'ús del vehicle privat a la ciutat i, en canvi, incentivar la utilització del transport públic o de vehicles més sostenibles com ara la bicicleta." Ara mateix, es calcula que, aproximadament, el 27% dels desplaçaments diaris que es fan a la ciutat són en vehicle privat. L'objectiu del consistori és, de cara a 2018, reduir aquesta xifra i situar-la en el 18%.

Pla de mobilitat urbana

El Pla de mobilitat urbana es marca com a objectiu reduir l’ús del vehicle privat a la ciutat. L’any 2011 quan es va redactar, es calculava que, de tots els desplaçaments diaris que es feien a la ciutat, el 26,7% eren en vehicle privat. Es vol aconseguir que, de cara a 2018, aquest percentatge baixi fins al 18,6%. En el cas de la bicicletes, el 2011 suposaven l’1,5% dels desplaçaments diaris. L’objectiu és que el 2018 aquesta xifra s’hagi doblat i sigui d’un 3%.

Nou carril bici ininterromput al carrer de Pujades

El carrer de Pujades tindrà en els pròxims dies un carril bici ininterromput de més de quatre quilòmetres entre la Selva de Mar i el Parc de la Ciutadella. Això ha suposat una pèrdua d’aparcaments i per això els veïns demanen compensacions. Els qui en noten més les conseqüències són els locals comercials a peu de carrer, que ara ho tenen més complicat per fer les tasques de càrrega i descàrrega.

Des de l’Ajuntament, per compensar la pèrdua d’àrea verda estudia habilitar 70 noves places convertint part del carrer de Lope de Vega en una zona d’estacionament en bateria.

Nou carril bici ininterromput al carrer de Provença

Al carrer de Provença ja han començat els treballs que han de donar continuïtat al carril bici de manera que es pugui circular ininterrompudament des del districte de Sant Martí fins al de Sants-Montjuïc. Per això es pintaran dos nous trams de carril: un des del carrer de Rocafort fins al de Casanova, en el qual es perd un carril de circulació, i un altre des del carrer de Casanova fins al passeig de Gràcia, en el qual es perd una línia d’aparcaments. Als trams del carrer de Provença on ja hi havia carril es farà de doble direcció.

Són dues actuacions previstes a l’ampliació de la xarxa de carrils bici que es va anunciar a principis de desembre.