És el primer Tramvia Blau que puja cap el Tibidabo després d'un mes just sense servei a causa d'un accident. El mateix vehicle però revisat i amb nous sistemes per assegurar la frenada. Com aquest botó que quan detecta que el tramvia rellisca, llança automàticament sorra perquè les rodes tornin a tenir tracció. Precisament aquest va ser el sistema que no es va accionar el dia de l'accident. Avui els 10 minuts de viatge han transcorregut sense problemes i de fet molts usuaris desconeixien que el tramvia estigués aturat. JOSÉ ANTONIO ALIAGA "No sabía que estaba estropeado ni nada. Queríamos coger el de Sabadell en Peu del Funicular i al final hemos cogido el tranvía i el funicular." CARMEN MARCHAL "Le estaba explicando pues que era un tranvía, el más antiguo de Barcelona, que la empresa lo conservaba para que los turistas y los ciutadanos de Barcelona lo pudieramos disfrutar." Una altra mesura de seguretat que també s'estrena és que a partir d'avui el tranvia deixarà de circular quan plogui per evitar que les vies puguin relliscar. Pel que sembla el dia de l'accident el tramvia ja va començar a lliscar a l'inici del trajecte, al capdamunt de l'avinguda del Tibidabo. I segons fonts de TMB en arribar a l'encreuament amb la ronda de Dalt ja anava tan de pressa que el tròlei es va desconnectar. Va continuar carrer avall fins que va xocar amb un camió. Com a conseqüència del xoc 13 persones van resultar ferides, dues d'elles de gravetat. Segons l'Ajuntament un xoc d'aquestes característiques és amb les noves millores, menys probable.

Segons han explicat a BTV fonts de TMB, l’accident del 23 d’agost passat va ser força espectacular. El comboi va començar a lliscar a l’inici del trajecte, al capdamunt de l’avinguda del Tibidabo. I  en arribar a l’encreuament amb la ronda de Dalt ja anava tan de pressa que el tròlei es va desconnectar. Finalment va acabar xocant contra un camió.

Conclusions de l’expedient

L’expedient obert per l’Ajuntament per determinar les causes de l’accident al Tramvia Blau es va donar a conèixer dimarts passat, i conclou que el conductor i el seu auxiliar no van utilitzar de manera adequada els sistemes de comandament del vehicle, cosa que va provocar que en perdessin el control. L’informe recomana a TMB “intensificar” la formació dels conductors per tal d’actuar millor en cas d’incidències.