LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Significa menys temps de trajecte, més freqüència de pas, informació real de temps als usuaris, nova imatge corporativa i vehicles més accessibles i més sostenibles." "Si els hi diem que no traurem les línies existents, em poden preguntar i d'on pensen treure el passatge? Doncs del vehicle privat. I esperem que això sigui la demostració pública de que l'autobús és un sistema de futur i que és un sistema que té i tindrà molta més acceptació entre la ciutadania." RICARD FONT, director general de Transports i Mobilitat "Aquestes quatre primeres línies que avui presentem acaben totes a Sagrera-Meridiana, vol dir que portarem a la gent de Terrassa, Ripollet, Cerdanyola, Sabadell i l'Autònoma, els portarem a Sagrera-Meridiana i allà podran agafar el servei de Rodalies, la línia 1, la 5 o la 9 del metro."

La nova xarxa de bus exprés.cat es posarà en marxa de manera progressiva a partir de la tardor, coincidint amb l’estrena del carril bus-VAO de la C-58, el pròxim 26 d’octubre. Així ho ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la presentació d’una nova xarxa d’autobusos a Catalunya.. Els nous busos s’implantaran en 40 línies de Catalunya que concentren el 40% de la demanda de desplaçaments i que registren més de 21 milions de viatgers anuals.

Aquest tipus de xarxa, que ja funciona en altres ciutats com París o Hamburg, permet reduir el temps dels trajectes. Aquestes línies tenen poques parades i aprofiten els carrils bus i les prioritats semafòriques en els encreuaments per assolir velocitats comercials més competitives. A més, també circulen amb una major freqüència de pas.

Les primeres quatre línies de bus ràpid que funcionaran aquesta tardor seran les que connecten Barcelona amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola del Vallès. A la línia Barcelona-Ripollet  els busos trigaran 10 minuts menys a fer el trajecte entre les dues ciutats. Pel que fa a les línies que connecten la ciutat comtal amb Sabadell, s’oferirà un servei de bus directe que connectarà les dues ciutats en 30 minuts, fet que significa que es reduirà a la meitat el temps del trajecte. També s’implantarà un bus directe entre Barcelona i Terrassa que farà el trajecte en 40 minuts. Quant a la línia que uneix Barcelona i Cerdanyola del Vallès – UAB, els busos trigaran 20 minuts a fer el recorregut, un quart d’hora menys que ara.

Els busos de les quatre línies sortiran des de la parada de Sagrera-Meridiana en el cas de Barcelona. Pel que fa als títols de transport serviran els mateixos, ja que la nova xarxa exprés forma part del sistema tarifari de l’ATM.

El carril bus-VAO, en marxa el 26 d’octubre

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha confirmat aquest matí que el carril bus-VAO de la C-58 entrarà en funcionament el proper 26 d’octubre. Tot i el que el reglament d’ús encara s’està perfilant, Recoder ha anunciat que els vehicles elèctrics i ecològics també podran circular per aquest carril reservat a busos i cotxes amb tres o més ocupants. Així mateix, el Departament ha anunciat que les motos i els taxis també podran fer-ne ús.