Fa dos mesos que roda el segon bus a demanda de Torre Baró, el que connecta la part sud del barri amb Ciutat Meridiana, la Trinitat Nova i Vallbona. Supera el centenar de validacions diàries i ha millorat els indicadors de TMB pel que fa a esperes, però el servei no acaba de convèncer el veïnat. Es queixen, sobretot, dels retards respecte a l’hora programada i de recorreguts que, a vegades, suposen fer una gran volta. “Hi ha molta gent gran que no té ni mòbil. I l’altre dia vaig trucar i em feien esperar gairebé una hora pel descans del conductor. Però és que no tenim cap altre bus alternatiu”, lamenta la Josefa Martínez, usuària del bus.

Volen un bus regular

El servei a demanda és l’aposta de TMB i l’Ajuntament per millorar el transport a la part sud del barri de Torre Baró, després de les queixes i protestes veïnals, descontents amb la línia des que va ser assumida per TMB fa un any i mig. En principi és una prova pilot i s’han fet algunes reunions de seguiment. “Volem un bus convencional, que si perdo el de les 11 h, pugui agafar el de les 12 h”, afirma la Josefa. “No demanem que es tregui el bus a demanda, però sí que es complementi amb un bus d’horari regulat. A vegades arriba tard, d’altres fa massa volta i no cobreix tot Torre Baró”, afegeix el José Martínez Vicario, de l’AV Torre Baró.

L’Ajuntament demana paciència davant la millora dels indicadors

Des del districte de Nou Barris, el regidor, Xavier Marcé, creu que la clau és el temps i un canvi de mentalitat. “Hi ha alguns problemes, però el servei cada dia funciona millor. Molts voldrien que es repetís el bus que tenien amb Sagalés, aïllat per al barri, però ara cal tenir en compte la connexió amb altres busos de la xarxa, i la necessitat de pensar a reservar el bus a demanda amb temps”, explica Marcé.

Defensa també els indicadors, que van en la bona línia. Segons dades de TMB, ara el 90 % dels serveis reservats baixen dels 20 minuts d’espera. I qui reclama el bus a demanda al moment ha d’esperar un màxim de 25 minuts. Uns percentatges que encara milloren en cap de setmana. TMB també assenyala que el 85 % de les peticions es fa a través de l’aplicació, de la qual van fer formació al veïnat en estrenar el bus a demanda per a la zona sud de Torre Baró.