El veïnat de Torre Baró ha engegat una campanya per reivindicar més freqüència de pas, més capacitat i més manteniment al Bus del Barri 180. Demanen una reunió a TMB en què se’ls donin solucions reals que redueixin les esperes. Per posar més pressió han convocat talls cada divendres entre les 17.30 i les 19.30 h fins al 27 de maig.

La 180 és una de les línies que fins fa 10 mesos gestionava l’empresa privada Sagalés. Aleshores el recorregut el feien el 80 i el 81 i el veïnat tenia un bus cada mitja hora. Per al nord de Nou Barris va ser un gran triomf aconseguir la internalització de les línies de bus a TMB. Però en passar a TMB les dues línies es van convertir en la 180, amb un sol vehicle i una freqüència de pas de 45 minuts. “El recorregut també s’ha escurçat, ara ens porta fins a la Trinitat Nova, no fins a la plaça de la República. I ve un bus petit, com una furgoneta. Per tant, el servei ha empitjorat“, explica José A. Martínez Vicario, de l’AV Torre Baró.

Un segon bus 180

TMB, però, no veu amb bons ulls la solució que proposen, un segon vehicle per a la línia 180. En el darrer Consell de Barri de Torre Baró els van assegurar que no hi ha un lloc adequat, prou ampli, perquè els dos vehicles es poguessin creuar. “Abans amb Sagalés sí que es creuaven”, critica Martínez Vicario. “Diuen que no hi ha cap zona prou àmplia als carrers de Balenyà o Llerona, però què fa ara el buset quan es troba un camió de les escombraries? Bé que es creuen. Hem proposat un semàfor amb comandament o una rotonda, però és un no a tot”.

TMB estudiarà un altre bus a demanda

TMB veu més viable incorporar la zona d’influència del 180 al servei de bus a demanda. Actualment hi ha dos vehicles a les hores punta pensats per a la part alta de Torre Baró i Vallbona. Aquesta solució no convenç els veïns. Creuen que s’aposta per aquesta via perquè el 180 té ara una mitjana de 150 viatgers diaris i tenen por que el bus del servei a demanda engrosseixi els seus problemes. “Ara ens trobem que el sistema es col·lapsa a vegades i envia els dos vehicles al mateix punt o el GPS fa perdre’s els conductors”, afirma Martínez.

Queixes pel manteniment del 180

Mentre arriba la solució als problemes, el veïnat demana més manteniment als vehicles de les línies de Bus del Barri, en especial al 180. “Quan plou, hi ha goteres”, lamenta l’AV Torre Baró. “Sagalés va comprar uns vehicles específicament per als carrers costeruts de Torre Baró i TMB els hauria de recuperar”, es queixa Mikel Martínez, veí especialitzat en transport públic. “El que hi ha a la línia 180 és un bus menys accessible, amb una carrosseria més delicada als sotracs, que fa que no tanquin bé les portes… i tampoc té gaire potència. Una avaria de motor deixa sense servei la zona, perquè només hi ha un bus”.

TMB ha explicat al veïnat que les avaries s’estan reduint, de manera que al febrer n’hi va haver 12, la meitat que mesos enrere. També es va anunciar una propera incorporació de busos petits nous.