El bus a demanda de Montbau i la Vall d’Hebron, que es va estrenar tot just fa un mes, està tenint bona acceptació per part dels usuaris d’aquests dos barris. Segons dades de TMB, ja hi ha 445 persones registrades a l’aplicació mòbil d’El Meu Bus i en jornades laborables s’estan comptabilitzant una mitjana de 80 validacions al dia. Una xifra que pot semblar baixa, però que duplica la mitjana d’usuaris que tenia anteriorment el suprimit Bus de Barri 135, que donava aquest servei amb una freqüència de pas de 45 minuts.

Des que va entrar en funcionament la nova línia, l’augment del nombre d’usuaris ha estat progressiu i fins i tot un dia es va arribar al pic de 113 passatges. Segons la regidora d’Horta-Guinardó, Rosa Alarcón, “no hem rebut cap queixa, l’únic que estem rebent són felicitacions. A més, hem disminuït el temps d’espera en un 80 per cent per als usuaris”. Des de l’Associació de Veïns de Montbau, Narcís Serrat, es mostra més prudent i creu que cal esperar unes setmanes més per valorar la nova línia i tenir dades més concretes dels usuaris que són realment del barri. Tot i això, assegura que “el nombre d’usuaris pot seguir augmentant, però caldrà seguir informant els veïns de com funciona el bus a demanda”.

Segon bus a demanda de la ciutat

El Meu Bus és un servei que es pot sol·licitar a través d’una aplicació mòbil o amb una trucada telefònica. Un sol vehicle optimitza els recorreguts en funció de les peticions dels usuaris a través d’un sistema intel·ligent que indica al conductor la ruta a seguir. El de Montbau – Vall d’Hebron és el segon bus a demanda de la ciutat després del que es va estrenar fa tres anys a Torre Baró, a Nou Barris. Aquest darrer està totalment consolidat amb una mitjana de gairebé 150 validacions en dies laborables i 2198 usuaris registrats a l’app.