L’Autoritat del Transport Metropolità comença el diàleg amb les quatre agrupacions empresarials per debatre sobre la tecnologia del nou sistema i com s’implantarà. Les empreses que hi participen són quatre UTE (Unió Temporal d’Empreses) CaixaBank, Fujitsu, Indra i Moventia; El Corte Inglés, Etra, Affiliated Computer, Tugsal, Sagalés, Plana i Teisa; IBM i Telvent, i Ricoh, Mastercard i Prodata.

El pressupost inicial de licitació del projecte és de 60 milions d’euros i l’empresa s’escollirà mitjançant el diàleg competitiu. Aquest procés s’utilitza quan, per la complexitat que té, l’òrgan de contractació no té capacitat suficient per determinar com satisfer els objectius. En aquests casos, es convida les diverses empreses a dialogar, sota supervisió de l’Administració, qui obté així informació sobre les diverses propostes que es presenten i pot acabar de concretar els requisits del projecte. El diàleg sobre la implantació de la T-Mobilitat s’acabarà entre l’abril i el maig, moment en què l’Administració entregarà un plec amb les condicions tècniques del projecte.

A partir d’aquí, les empreses que participin al diàleg competitiu es presentaran a un concurs que adjudicarà el projecte de la T-Mobilitat a finals del mes de juliol d’aquest any. A partir de l’1 de setembre es formularà la primera contractació de la T-Mobilitat i el 2015 es posarà en marxa la primera prova pilot, que substituirà el maquinari i programari actuals. El nou sistema es posarà en funcionament el 2016 i coexistirà amb el magnètic fins a 2017, quan només s’utilitzarà la T-Mobilitat.

Per a la posada en marxa de la T-Mobilitat s’haurà de modificar la maquinària i el programari de totes les empreses que formen part del tarifari integrat de l’àrea metropolitana. Aquesta serà una de les tasques que haurà de fer el grup empresarial que guanyi el projecte.  Amb la nova targeta els ciutadans pagaran en funció de l’ús que facin del transport públic.