vies AVE Sagrera

La línia d’alta velocitat que connecta Barcelona amb Girona i França voreja ara les obres de la futura estació de la Sagrera, però quan estigui acabada passarà per dins. Per traslladar les vies a l’interior hi haurà afectacions en la circulació, que arribaran en els propers mesos. Segons ha explicat l’enginyer Alberto Alcañiz, Adif preveu deixar l’AVE en via única a finals d’any entre la Sagrera i Sant Andreu per avançar els treballs de la nova estació.

Per tant, a diferència del que passa ara amb Rodalies, no es preveu tallar la circulació de l’AVE. Les afectacions a l’alta velocitat arribaran quan culmini el trasllat de les línies R2 Nord i R11 per l’interior de la Sagrera, uns treballs que tindran tallades aquestes línies de Rodalies fins al 10 de desembre. Per dins de la futura estació ja hi passen els trens de la línia R1, la del Maresme, des de finals del 2020.

El 65 % de l’obra ja està executada

La nova estació de la Sagrera tindrà tres nivells. Els trens de Rodalies passaran per la planta inferior on hi haurà quatre andanes dobles per donar servei a vuit vies. Al damunt hi haurà el vestíbul principal de l’estació, des d’on es podrà baixar a les andanes de Rodalies i també pujar al pis superior, on hi haurà les vies de l’alta velocitat. L’estructura de l’estació està ja al 65 % d’execució, amb 750 M € invertits dels 1.100 M € pressupostats.

mapa estació Sagrera

El trasllat de les vies de l’AVE fins a la Sagrera serà l’última fase per completar l’estació. Alcañiz, però, no ha concretat quan es posarà en marxa. Sí que ha detallat que la infraestructura ferroviària pot estar enllestida el 2025-26. De fet, en una visita d’obres al maig, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va dir que el 2025 els trens d’alta velocitat ja passaran per la Sagrera, però que encara no s’hi aturaran.