L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) impugnarà el decret dels VTC si finalment s’aprova, tal com ha anunciat aquest dimarts el conseller de Territori, Damià Calmet. En una entrevista al ‘bàsics‘ el director d’aquest organisme autònom de la Generalitat, Marcel Coderch, ha assegurat que el reglament “acabarà als tribunals sense cap dubte” i dona per fet també que les empreses hi recorreran.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mira l’entrevista amb Marcel Coderch” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/basics/autoritat-competencia-taxi-vtc-entrevista/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

“Cal més competència al sector”

Coderch aposta per, “a mitjà i llarg termini”, fer una llei que reguli el transport de viatgers ja sigui en taxi o en  VTC amb “una regulació unificada”. El president de l’ACCO argumenta que els taxis i els VTC “fan un servei idèntic: recollir un passatger en un lloc i deixar-lo en un altre”. Per això considera que “no poden estar subjectes a dues regulacions diferents”.

 

El responsable de l’ACCO considera que cal avançar “cap al camí de més competència en el sector” i lamenta les limitacions en el temps mínim per reservar un VTC i la prohibició de geolocalitzar els cotxes abans de contractar-los. Això, diu, comportarà “la creació d’ineficiències artificials i injustificades que en última instància perjudiquen l’usuari”.