Són alumnes fent proves per treure's el carnet de moto. Una situació que no es dóna sempre. I és que demostrant tres anys d'experiència amb el carnet de conduir, el B1, i sense cap formació extra, ja podem portar una motocicleta de 125 centímetres cúbics. Un fet que, per molts professors d'autoescola, pot estar en l'arrel de l'alta sinistralitat a Barcelona pel que fa als vehicles de dues rodes. JESÚS NOGUERAS, professor de l'Autoescola Collblanc: "I cada vegada, el preu de la benzina, la manca d'estacionament, fa que la gent agafi moto. Es més barato, l'assegurança més bé de preu, tens aparcament, no ha de pagar pàrquing, no has de pagar zona blava, ni zona verda, res, i gent amb tres anys de carnet de conduir de cotxe se't posa en una moto" JORDI CORDECH professor de l'Autoescola Gràcia: "I son gent que a lo millor no saben ni anar en bicicleta i s'els hi permet portar una moto encara que sigui 125 ja tenen una certa velocitat." VÍCTOR CARRILERO, professor de l'Autoescola RACC Ballester: "I seria adient que des de trànsit posessin un curs obligatori perquè aquesta gent aprengués el mínim per conduir una moto." MARC BERMEJO: "La opinió dels professors d'autoescola és unànime per portar motocicleta es recomanable realitzar algun tipus de formació i es que a la ciutat de Barcelona hi han alguns punts que son especialment complicats per a la conducció." Com per exemple aquesta cruïlla del carrer de Mallorca amb Diagonal, un veritable punt negre pel que fa a la sinistralitat a la ciutat. Conduir per Barcelona requereix habilitats especials i no sempre es respecten les normes bàsiques de circulació. En aquesta equació la moto acostuma a ser l'element més fràgil i per aquest motiu els professionals aposten per la incorporació de cursets específics que fomentin una circulació amigable entre cotxes i motocicletes.

La seva veu és unànime, creuen que hauria d’existir una formació prèvia per a tots els posseïdors del carnet B1 que adquireixen una motocicleta de 125 centímetres cúbics sense haver circulat mai per ciutat o carretera. Diuen que part del problema també el té la crisi. Conduir una moto surt molt més a compte. Són més barates, no tenen problemes d’aparcament i les assegurances surten millor de preu. Un còctel que fa que molts surtin al carrer sense experiència i, segons ells, es troba en l’arrel de la sinistralitat a la ciutat de Barcelona.

No tots els professors d’autoescola volen que es faci un examen, son més partidaris d’algun tipus de formació que ajudi el nou conductor a conscienciar-se de les dificultats de conduir per ciutat. Una conducció que té punts negres, com la cruïlla del carrer de Mallorca amb Diagonal, si a això hi afegim que no sempre es respecten les normes de circulació, el resultat és que el més feble de l’equació, les motos, surt perdent.