El nou tram entre Vandellòs i Tarragona
que enllaça la via amb el corrador mediterrani entra en funcionament aquest dilluns i permet reduir mitja hora el temps de viatge entre Barcelona i València amb l’Euromed. En eliminar els 39 quilòmetres de via única, el trajecte passa a ser de dues hores i 35 minuts.
Durant tot el cap de setmana, tècnics d’Adif han estat treballant en l’enllaç de la via i han completat les tasques d’electrificació, la senyalització i el control de trànsit d’aquest tram. Malgrat tot, els treballs continuaran aquesta setmana i, per tant, de moment els trens només circularan a 80 quilòmetres per hora. Està previst que els combois puguin arribar a la velocitat màxima de 200 quilòmetres per hora a partir del dilluns 20 de gener. El que fa aquest canvi és reduir el temps eliminant la via única que hi havia a Tarragona. Les obres han costat 700 milions d’euros i han finalitzat anys més tard del previst.
El nou recorregut fa, però, que Tarragona es quedi sense Euromed a la ciutat. Els usuaris d’aquest servei hauran de desplaçar-se fins a l’estació de l’Ave al Camp de Tarragona, a 12 quilòmetres de la ciutat. Un fet que ha comportat diverses queixes. Aquesta setmana, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma en Defensa d’un Ferrocarril Públic de Qualitat (PDF.Camp) han alertat que, amb la posada en marxa del nou tram diferents municipis del Camp de Tarragona tindran pitjors horaris de tren i que es perdran viatgers. Denuncien que la ciutat que en queda més mal parada és Salou. El trajecte fins a Tarragona passarà de 15 a 30 minuts, perquè l’estació de Salou actual desapareix pel tancament de la línia de la costa i els viatgers hauran d’anar fins a Port Aventura amb autobús per agafar el tren.