Ja ha arribat el dia. Aquest diumenge, 10 d’abril, han començat les obres de remodelació de la via Laietana, que comporten la prohibició de circular en sentit pujada. Només ha quedat obert un carril per arribar a la plaça d’Antoni Maura i accedir als pàrquings de la Catedral i del Mercat de Santa Caterina, però no és possible arribar fins a Urquinaona.
Tot i que en els propers dies la circulació de baixada seguirà oberta amb un carril per al trànsit privat i un per al transport públic, aquest diumenge també s’ha tallat aquest sentit de circulació perquè els operaris han començat a fer els preparatius de les obres amb la col·locació de tanques, entre d’altres. Pel que fa als autobusos 47, V15 i V17 han modificat el recorregut.
Trànsit fluid en el primer dia de tall
Durant el primer matí amb afectacions de mobilitat a la zona, un equip de betevé ha pogut comprovar que la gran majoria de vehicles seguien recte sense complicacions en veure que no podien girar per la via Laietana. Alguns despistats que ho han intentat, han estat informats per la Guàrdia Urbana. En tot cas, durant el matí de diumenge la zona no ha acollit un gran volum de trànsit i això ha facilitat la circulació. Tot i això, alguns conductors han quedat atrapats.
Tres línies de bus desviades
L’Ajuntament de Barcelona ha dissenyat un itinerari alternatiu a la pujada per la via Laietana. La ruta passa per l’avinguda del Marquès de l’Argentera, el passeig de Picasso, el de Lluís Companys i la ronda de Sant Pere. Aquest itinerari també el faran les línies de bus 47, V15 i V17, que circulen de pujada per la via Laietana. El Bus del Barri 120 manté inicialment el recorregut habitual. Les bicicletes també s’han d’adaptar als canvis.
Més de dos anys d’obres
Les obres de la via Laietana van començar l’1 de març i es faran en dues fases amb la previsió que s’allarguin durant més de dos anys. En la primera fase s’actuarà entre la plaça d’Urquinaona i la d’Antoni Maura durant 14 mesos. A continuació, s’afrontarà la segona fase fins a Correus. La reforma té un pressupost de 32,9 M € i canviarà la fesomia d’aquest carrer.
Les voreres s’ampliaran fins als quatre metres i es crearan places en algunes cruïlles. La rotonda d’Antoni Maura, per exemple, desapareixerà per millorar la connexió a peu. Quan estigui feta la reforma, només hi haurà trànsit privat de baixada, al costat d’un carril bus per on passaran també les bicicletes. De pujada hi haurà un carril bici i un altre per a bus, taxi i veïns (per accedir als pàrquings).