L‘estació de Sants farà un canvi radical en els propers anys i la transformació també inclou modificacions importants en la mobilitat dels carrers i places de l’entorn. Aquest dimecres ja han començat els treballs previs per traslladar tot el trànsit rodat a la banda mar, que és per on haurà de passar amb la configuració definitiva. Segons el projecte, tots els vehicles circularan per aquest cantó, i la banda muntanya es destinarà al pas de vianants i bicicletes.

Per això, ara les actuacions se centraran en tres eixos: la zona sud, a tocar de la plaça d’Espanya; a la zona de confluència entre els carrers de Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença, i a la cruïlla del carrer de Comtes de Bell-Lloc i la plaça de Joan Peiró.

Canvis en la mobilitat

Segons ha informat el consistori, en una primera fase, una part del vial de vianants de la banda mar (des del carrer del Vallespir al carrer de Tarragona) es convertirà en una via per al trànsit de doble circulació amb un carril bus. En el tram del passeig de Sant Antoni, entre la plaça de Joan Peiró i el carrer dels Comtes de Bell-Lloc, es demolirà la vorera actual i es faran obres per construir un vial nou.

Tot plegat comportarà canvis en la mobilitat dels autobusos: la parada de les línies 115, H10 i V5 es desdoblarà en dues. Una estarà ubicada al passeig de Sant Antoni (per a les línies 115 i H10) i l’altra (per a la V5) estarà al carrer dels Comtes de Bell-lloc.

Unes obres que s’allargaran vuit mesos i que són “imprescindibles” per iniciar la reforma

Les obres s’allargaran vuit mesos, fins a la primavera del 2024 i, segons l’Ajuntament, són imprescindibles perquè Adif “entomi la transformació de l’estació”. Està previst que els treballs per ampliar el vestíbul i la posterior rehabilitació de la plaça dels Països Catalans comencin l’any vinent. Després, començarà la segona fase, la que afectarà la plaça de Joan Peiró. En aquest cas la previsió és acabar el 2030. Tot plegat, amb un pressupost inicial de 410 milions d’euros, dels quals els 130 milions de la primera fase provindran de fons europeus.

Comparteix a: