Els ciclistes que circulen pels carrils bici de Barcelona alerten que hi ha alguns punts de la xarxa pels quals no es pot pedalar amb comoditat perquè n’hi ha que són inconnexos, sobretot en encreuaments de carrers. Això els obliga a buscar alternatives, ja sigui baixar de la bicicleta i continuar el recorregut a peu fins al carril bici següent, travessar pels passos de vianants o bé circular per la vorera.
Un exemple el trobem al costat mar de la Gran Via, on el carril bici s’acaba a l’altura de la plaça de la Universitat. Davant d’aquesta situació, alguns ciclistes opten per continuar la marxa pels carrils destinats als vehicles, mentre que d’altres no se senten segurs al costat dels cotxes i pugen a la vorera.
Un altre punt conflictiu en la xarxa de carrils bici, apunten, es troba a l’avinguda de Josep Tarradellas, en direcció a Sants. En aquest indret, concretament a la cruïlla amb el carrer de Berlín i Entença, el carril per als ciclistes s’acaba i es veuen obligats a enllaçar de nou amb l’avinguda travessant els passos de vianants de Berlín i Numància, un recorregut que suposa haver d’esperar quatre semàfors.
La mateixa situació es repeteix al passeig d’Isabel II. Els usuaris que circulen pel costat mar, en direcció al Parc de la Ciutadella, es troben que el carril bici queda truncat i no poden enllaçar directament amb l’avinguda del Marquès de l’Argentera. Per fer-ho, cal utilitzar les voreres i creuar la plaça de Pla de Palau per, llavors, enfilar per l’avinguda.
Els ciclistes assenyalen que al carrer de Numància també hi ha un punt conflictiu de la xarxa de carrils bici, concretament a l’encreuament amb la Diagonal. En aquest punt, el carril bici acaba i s’hi troben una senyalització que els obliga a utilitzar la Diagonal cap a Francesc Macià.
A partir del 2019, bicicletes prohibides a les voreres
Les queixes dels ciclistes amb relació a les mancances dels carrils bici agafen relleu arran de l’anunci fet per l’Ajuntament segons el qual aquests vehicles de dues rodes quedaran fora de les voreres menys amples.