Segons l'Ajuntament, la dona que ahir va morir atropellada en aquesta cruïlla de zona 30 va travessar el carrer fora del pas de vianants. Aquesta actuació és la més repetida en els casos en què la culpa és del vianant. Ara bé, en els atropellaments en general, els conductors en tenen la responsabilitat principal. OLE THORSON, Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit "No hi ha un respecte d'aquestes zones 30. Haurien de ser zones de convivència i, per tant, és greu quan hi ha un atropellament mortal en una zona 30. Si volen córrer, que se'n vagin a les autopistes." Des de l'associació també reclamen que els passos de vianants tinguin la mateixa altura que la vorera o que la fase verda dels semàfors s'allargui per als qui van a peu. El d'ahir va ser el segon atropellament mortal registrat durant el gener a Barcelona. Els carrers estrets que no estan regulats per semàfors i on, en teoria, s'ha de circular a 30 km/h és on es produeixen més accidents. EVELIO VÁZQUEZ "Potenciarem i incrementarem la tasca de vigilància a les zones 30 mitjançant la utilització de radars mòbils. També incrementarem i prioritzarem el respecte dels passos de vianants per part de tot tipus de vehicles." Tots els passos de vianants de la ciutat passaran una revisió per comprovar-ne aspectes com la visibilitat, la distància de frenada dels vehicles o la il·luminació nocturna.

Durant el 2011, el nombre d’atropellaments va augmentar.