Aquest és el nou carril bici del carrer de Londres. Un tram bidereccional que enllaça els districtes de les Corts i l'Eixample. Això permet als ciclistes anar des de l'avinguda Diagonal fins a la de Josep Tarradelles sense deixar el tram destinat a les bicicletes. El canvi, però, ha obligat a reconfigurar la circulació viària. Els carrils per al trànsit rodat s'han reduït de dos a un, i s'ha incorporat una filera d'aparcaments i contenidors que separa el carril bici de la resta de vehicles. Pels ciclistes, es tracta d'una millora sobretot per a la seguretat. "Hi ha els cotxes aquí al mig i això va molt bé perquè és una separació important que al carrer Urgell no hi és." "Jo ja passava per aquí abans quan no havia carril bici i quan el van fer vaig pensar que era gairebé una solució per a mi perquè és un recorregut que em va molt bé per anar a la feina." Però no tothom hi està d'acord. Des del BACC, diuen que calen fer canvis per incrementar la seguretat i millorar la mobilitat. CARLOS BENITO, Bicicleta Club de Catalunya "El problema és que s'ha fet amb els estandàrds de construcció de l'antic govern. Tenim els típics problemes d'amplada del carril bici, de les connexions per exemple amb la Diagonal. També hi ha problemes amb els contenidors i els vianants." Els qui tampoc no veuen amb bons ulls el nou tram per a ciclistes són els conductors, que han perdut un carril de circulació, ni tampoc els vianants, que, diuen, ara tenen més obstacles al carrer. "Per tirar la brossa has de mirar a banda i banda... Si vas amb un cubell el problema és que no tens espai." "Abans ja havíem de vigilar pels cotxes, però és que ara més..." "L'Ajuntament ja ha anunciat que estudiarà aquestes correccions per part del Bicicleta Club de Catalunya i que intentarà implantar-les en la mesura del possible.

Un dels aspectes més ben rebuts pels usuaris és la connectivitat del nou carril bici bidireccional del carrer de Londres. La via comença al carrer d’Aribau i permet enllaçar amb el carril bici de l’avinguda Diagonal. En el trajecte, els ciclistes podran continuar pel carril bici que hi ha al carrer del Comte d’Urgell, pel del carrer de Calàbria i, evidentment, pel carril bici de l’avinguda de Josep Tarradellas, on acaba el nou carril.

Des del Bicicleta Club Catalunya critiquen que la nova via “s’ha fet amb els estandàrds de construcció de l’antic govern”. Consideren que el carril és estret, té problemes de connexió amb la resta de carrils bici, genera un conflicte amb els ciclistes i els vianants quan aquests han de tirar la brossa als contenidors i també denuncien l’absència d’aparcaments per a bicicletes a tot el carrer de Londres. L’Ajuntament està estudiant aquestes crítiques i en la mesura del possible valorarà implantar algunes millores.

En la mateix línia també s’han queixat alguns veïns. Critiquen que per anar a tirar les escombraries als contenidors han d’envair el carril bici, tot vigilant que no passin ciclistes.

Com queda el carrer de Londres?

La nova infraestructura ciclista ha canviat l’organització de la calçada del carrer de Londres. Així, a la secció de la via de mar a muntanya trobem el carril bici bidireccional, una franja de protecció, un cordó d’estacionament de vehicles, un carril de circulació de zona 30 i un nou cordó d’estacionament. En les interseccions amb carrers més transitats, com a l’avinguda de Sarrià i la de Josep Tarradellas, el carrer de Londres passa a tenir dos carrils per al trànsit rodat.