La mobilitat a la ciutat s’ha vist condicionada amb la crisi del coronavirus. La freqüència d’usuaris del transport públic va augmentar amb l’inici de curs escolar, però es manté lluny del que és habitual en aquesta època. En una entrevista al programa ‘reset’, en Daniel Serra, director del sud d’Europa EIT i Urban Mobility, admet que la gent té por perquè és un espai de gran afluència de viatgers i per això és clau “reaccionar de manera ràpida i augmentar la freqüència de trens”.

En un mateix sentit s’ha mostrat Joan Ramiro, conductor d’autobús i delegat de la CGT, que afegeix que s’hauria d’oferir un servei gratuït per recuperar tots els usuaris que han decidit abandonar el transport públic per por al contagi i han optat pel vehicle privat.

“Millorar la freqüència suposa un cost molt elevat”

Tots dos coincideixen en què és difícil augmentar la freqüència, ja que s’haurien d’incorporar més vagons al servei i això suposa “un cost molt elevat de produir”. Ramiro afirma que ja s’està rebent fons europeu per comprar vehicles de transport públic. Ara bé, si es vol posar més freqüència de trens cal que augmenti la mobilitat al transport públic, ja que el projecte s’ha de finançar.