Com si visqués una segona joventut, el Bicing continua imparable des que va reobrir després del confinament. En creixen tant els usuaris com els viatges. El nombre d’abonats s’ha disparat més d’un 14 % des del maig, amb 23.811 altes noves (fins al 28 de setembre). Feia 10 anys que no hi havia tants inscrits en el servei (126.794) i això es tradueix també en més desplaçaments. Si al juliol es va recuperar el nivell d’activitat d’abans del coronavirus, la resta de l’estiu s’ha superat, tant a l’agost com al setembre. Tres dies abans d’acabar aquest mes es fregaven l’1,12 milions d’usos mensuals, és a dir, uns 26.500 més que en tot el setembre del 2019.

El boom ha coincidit amb una ampliació del servei, que ha arribat a més barris i té una flota més gran, prop de 7.o00 bicicletes, de les quals unes 1.700 d’elèctriques. L’increment de l’oferta, però, també ha anat acompanyat de queixes i crítiques. Alguns usuaris veterans consideren que problemes recurrents del servei, com la manca de rotació, les rodes punxades o les bicicletes bloquejades a les estacions, s’han agreujat els últims mesos. Per a d’altres, que han començat ara al Bicing per evitar el transport públic, el servei ha resultat “una decepció”. Al ‘bàsics’ hem recollit l’opinió de tres abonats sobre els punts dèbils i els punts forts del Bicing actual.