El bus llançadora que fa un recorregut similar al de les parades de l’L5 en obres (de la Sagrera a Horta) satisfà els passatgers. Tot i la molèstia d’haver de sortir del metro, asseguren que la parada és a prop de la sortida i que hi ha una freqüència de pas alta.

Els talls al metro es van iniciar l’1 de juliol. Desenes de cartells informen de les alternatives a les andanes i als vestíbuls. A més, al carrer hi ha informadors que orienten els passatgers de quina és la ruta més adient segons la destinació. A mesura que passen els dies, els viatgers es van acostumant al tall. “Cada cop és més relaxat, la gent ja està informada, ja no hi ha tanta gent despistada“, explica Joe Quevedo, un dels informadors que orienten les persones des de la sortida del metro.

A la parada del bus hi ha la seva companya de feina Arancha Silva, que confirma que bona part de la població està al corrent del tall de l’L5 però que encara hi ha algunes persones que necessiten ajuda, “sobretot la gent gran o estrangers“, especifica. Els informadors hi continuaran donant suport aquesta setmana i part de la propera.

Una altra estació tancada a l’agost

A partir de l’1 d’agost el dispositiu es complicarà. El tall del metro s’ampliarà una parada, d’Horta al Carmel. En aquest tram també hi haurà un autobús llançadora però serà diferent dels que ja estan en funcionament perquè en aquests carrers no hi pot circular un vehicle articulat.

Ciclistes sense carril bici

Els ciclistes són un dels damnificats per aquesta parada provisional. Al tram de l’avinguda Meridiana on paren els busos llançadora s’ha tallat el carril bici, que està situat a la vorera. En conseqüència, perden l’espai que tenien en aquesta part de la via. “Ja era un tram calent de la Meridiana, ara és pitjor”, explica un ciclista que passa per aquest punt.

Al carril bici hi ha, des de l’inici de les obres, una tanca que evidencia el tall. La majoria d’usuaris de bicicletes i patinets opten per esquivar el tall passant per la vorera. “És un tram petit, passes per la vorera i ja està, has d’anar amb compte de no atropellar ningú i que no et pari la policia”, explica un altre ciclista.

Un ciclista passa per la vorera i recupera el carril bici a l’altura de la parada dels busos llançadora per les obres de l’L5

Les obres de la Línia 5 del metro serviran per reduir les vibracions que hi ha en alguns edificis per on passa el suburbà. Es renovaran tres quilòmetres de vies que deixaran d’estar sobre pedres de balast per tenir un suport de formigó. Les afectacions per les obres s’allargaran fins al 31 d’agost.