TMB aposta per convertir el Bus del Barri 180, que connecta la part sud de Torre Baró amb la Trinitat Nova i Vallbona, en una línia de bus a demanda. De moment, es farà una prova pilot al setembre, per a la qual s’estan consensuant els termes amb el veïnat. Durarà sis mesos i l’objectiu és baixar el temps d’espera a uns 25 minuts, 20 menys que els actuals, 45. D’aquesta manera, es vol donar resposta a les queixes i protestes veïnals, descontents amb la línia des que aquesta va ser assumida per TMB fa un any.

El 180, el bus que passa cada 45 minuts

En un principi els veïns i veïnes defensaven la necessitat de reforçar la línia amb un segon vehicle, sobretot a les hores punta, ja que quan la gestió era de Sagalés, la zona disposava de dos busos, el 80 i el 81, que passaven alternativament cada mitja hora. “Aquests 30 minuts encara et donaven peu a jugar una mica, però ara passa només un bus i cada 45 minuts. Cada cop que vull agafar-lo, no puc perquè resulta que li falta com a mitja hora per passar, i haig de baixar a peu. I el problema el tenen les persones gran que tenen problemes de mobilitat”, es queixa Brayan Flores, veí de la part sud de Torre Baró.

Però els carrers no permeten creuar-se dos vehicles dins el barri, els va dir TMB. Finalment s’han avingut a fer la prova pilot, de la qual serà la segona línia de bus a demanda del barri, ja que la part alta de Torre Baró va estrenar el primer servei de tot Barcelona ara fa tres anys. “Diuen que amb el bus a demanda tindran més freqüència, si és així seria una bona cosa. Igualment, podrien deixar el 180 a l’hora de les escoles perquè no arribin tard els nens”, afirma Yolanda González, usuària del 180. “M’adapto a tot, falta veure si ho farà la gent“, diu Antonio Cañas, un altre veí. Tenen cert recel perquè l’altre bus a demanda, el de la part alta de Torre Baró, acumula queixes per retards i llargues esperes des que es va ampliar a Vallbona.

Obres a l’L5 del metro de Barcelona l’estiu del 2022: Parades tancades i alternatives per moure’s

Preparatius per convertir el bus a demanda

No només s’hauran d’adaptar les persones usuàries del 180, també els conductors i alguns aspectes dels carrers. “Caldrà fer algunes actuacions que permetin girar millor, caldrà posar senyalitzacions i formar els conductors perquè és un barri amb una mobilitat complexa”, indica el regidor de Nou Barris, Xavier Marcé. Insisteix que la voluntat seria iniciar la prova immediatament, però que s’ha triat el setembre com a inici per provar el sistema amb dates de normalitat, fora de les vacances d’estiu. Abans d’engegar el bus a demanda, però, es farà una campanya informativa al barri.