Pesa tres quilos més que la bicicleta normal, però aquest petit motor permet recórrer una distància més gran amb menys temps. De fet, és una bicicleta adreçada sobretot als trajectes llargs i amb pujada. Aquest mànec, per exemple, és un petit accelerador per no haver de fer cap esforç en un pendent. De moment es beneficien d'aquesta prova pilot amb 300 bicicletes disponibles uns 4.000 usuaris, però només en una setmana de funcionament ja hi ha llista d'espera de 300 persones. IGNASI ARMENGOL director general de B:SM "Les persones que estan en llista d'espera, en funció que es confirmin les 4.000 persones interessades, si hi ha alguna no confirmació les anirem incloent a dins, serà una cosa viva igual que el Bicing, que hi ha un número d'entrades i sortides mensual que no és petit, al voltant d'un 10%, i anar fent espai perquè tothom hi pugui anar entrant." Aquest matí s'ha presentat públicament l'ampliació del nou servei a l'aparcament de BSM de la plaça de Navas, on l'alcalde ha assegurat que es tracta d'un mitjà de transport idoni per a una ciutat com Barcelona. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Un mecanisme de transport que s'afegeix al sistema de transport que tenim a la ciutat, això és un complement important al transport públic tradicional." Ara per ara la majoria de les 46 estacions estan ubicades en aparcaments municipals soterranis. A mesura que avanci la prova pilot, que s'allargarà fins a 2017, es decidirà si és millor ubicar-les en superfície per incentivar-ne l'ús.

El Bicing elèctric es va posar en marxa el desembre passat amb una prova pilot amb només 1.500 usuaris. Durant aquest temps ja s’han interessat en el servei 2.500 persones més que es podran subscriure a partir d’ara. Així s’arribarà a la xifra dels 4.000 usuaris previstos durant aquest febrer. Segons l’Ajuntament, l’interès dels ciutadans per aquest transport elèctric ha estat un “èxit” i s’ha hagut d’obrir una llista d’espera que ja ha registrat a 319 persones.

Durant aquest temps de prova el trajecte mitjà que els usuaris han fet amb el Bicing elèctric ha estat de 2,7 quilòmetres, mentre que el Bicing tradicional es mou en 1,9 km. El temps mitjà per viatge elèctric se situa en els 20 minuts a diferència dels 13 minuts del mecànic o tradicional. La mitjana d’usos de l’elèctric és de 115 al dia.

Per poder utilitzar les bicicletes cal ser soci del Bicing i pagar una quota addicional de 14 euros l’any. Els primers 30 minuts d’ús costen 45 cèntims i les fraccions següents de mitja hora tenen un preu de 80 cèntims, amb un màxim de dues hores. La majoria d’estacions de Bicing elèctric estan soterrades en els aparcaments de B:SM.