El comandament d'engegada i l'indicador de bateria són dos elements nous al manillar. La bicicleta pesa 23 quilos i, com a màxim, s'embalarà fins als 25 quilòmetres per hora. El sistema elèctric, però, assisteix la pedalada i això vol dir que, si no treballem, la bici no es mourà sola. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona: "El Bicing elèctric neix avui com a complement del Bicing amb una voluntat clara de millora de l'eficiència, facilitar els viatges llargs i amb pendents, i promocionar aquesta revolució." La bateria tindrà una vida útil de 20.000 quilòmetres i es carregarà als ancoratges. Per evitar els costos de construir estacions amb sistemes de càrrega i també evitar el vandalisme, 32 estacions s'ubicaran en aparcaments de B:SM, vuit més estaran en pàrquings privats i cinc se situaran a la superfície, en estacions com la de la plaça de Sant Miquel. Per estrenar aquests vehicles caldrà ser abonat del Bicing i pagar un cost addicional de 14 euros a l'any. "A més, l'usuari haurà de pagar per cada viatge que efectuï amb les bicis elèctriques. La primera mitja hora seran 45 cèntims i, a partir d'aquí, 80 cèntims per cada fracció de mitja hora fins a les dues hores com a màxim." La prova pilot s'allargarà fins a 2017, quan es renovarà el concurs per a la gestió del Bicing. Durant aquest temps l'Ajuntament en valorarà l'èxit i els ciutadans que ho provin, si més no, pujaran aquests pendents amb més facilitat.

L’Ajuntament feia mesos que valorava la possibilitat d’incorporar la bicicleta elèctrica, tal com va anunciar a BTV el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, el mes de febrer, pensant en el poc ús del sistema en les zones de la ciutat amb més desnivell.

Es tracta d’una experiència pilot que es dividirà en dues fases: primer s’hi introduiran la meitat de les bicicletes (150) en una vintena d’estacions al desembre d’aquest any, i l’altra meitat al gener de 2015. L’Ajuntament de Barcelona preveu que hi haurà entre 7.000 i 8.000 abonaments, que podrien ser rotatius en cas que el nombre de peticions superi aquesta xifra. La prova es tancarà al març de 2017, quan es valorarà l’eficiència i l’acceptació del model, coincidint amb la renovació del concurs per la gestió del Bicing.

Les noves bicicletes pesaran, com a màxim, 23 quilos i podran arribar a una velocitat de 25 quilòmetres per hora. Les bateries de liti que incorporen tindran una vida útil de 20.000 quilòmetres i trigaran dues hores a carregar-se completament.

Per poder accedir a les bicicletes elèctriques caldrà ser soci del Bicing tradicional i pagar de manera addicional 14 euros de quota anual. A més, cada ús de les bicicletes elèctriques costarà 45 cèntims la primera mitja hora, i 80 cèntims les properes fraccions de 30 minuts, amb un màxim de dues hores.

De les 45 estacions que està previst que es posin en funcionament, 32 s’ubicaran en aparcaments de la xarxa de B:SM i vuit, en aparcaments privats. D’aquesta manera, les estacions poden accedir a la instal·lació elèctrica dels aparcaments per evitar costos addicionals de construcció. A més, la vigilància dels aparcaments permetrà reduir el vandalisme. Tanmateix, es col·locaran cinc estacions a l’aire lliure en punts estratègics.

El cost d’incorporar aquestes unitats al sistema és de 5,1 milions d’euros, dels quals un milió està dedicat al manteniment anual de les bicicletes. Segons la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, aquesta quantitat s’amortitzarà amb els beneficis dels abonaments dels usuaris, uns 650.000 euros.