En una entrevista al diari ‘Siberian Times‘, el copilot del Boeing 767 d’UtAir, Kirill Kouzmine, assegura que la tripulació de l’avió va decidir avortar la maniobra d’aterratge pel risc de col·lisió amb l’aparell de Sky Team. Kouzmine diu que des del seu aparell van escoltar clarament l’ordre del controlador de trànsit aeri, que va permetre a l’avió de Sky Time creuar la pista després de l’aterratge: “Els argentins van repetir el comentari, cosa que significa que el van sentir i van acceptar”, ha dit.

La sorpresa de la tripulació va ser la de veure com l’aparell de Sky Team no s’aturava, just quan l’altitud de l’aparell d’UtAir, amb 260 persones a bord, estava a menys d’un centenar de metres del terra. Kouzmine explica que l’única opció era remuntar el vol, “una situació que hem fet moltes vegades a l’entrenament”, assegura. El copilot considera que va haver-hi dos  motius per preocupar-se: primer, quan l’avió de Sky Team va desobeir les ordres i va ocupar la pista abans. I segon, quan el controlador del trànsit aeri “va quedar desconcertat” i “es va mantenir callat“, cosa que va obligar la tripulació a prendre una decisió. Kouzmine admet, a més, que “al final el controlador es va disculpar i va dir que l’incident havia estat un fracàs”.

Silenci del controlador en el moment clau

Nikolai Limarev és el capità del Boeing 767 de la companyia russa. Assegura que la bona visibilitat va ajudar que l’incident no fos greu, ja que els va permetre veure l’ocupació de la pista. El tripulant confirma que el controlador aeri “es va quedar en silenci en el moment clau”. La companyia, amb seu a Sibèria, va elogiar el capità per la “professionalitat i excel·lència” a l’hora de fer la maniobra.

Aena ha obert una investigació pels fets ocorreguts dissabte a l’Aeroport de Barcelona-el Prat. La Comissió d’Investigació d’Accidents d’Aviació Civil en determinarà les causes i confirmarà si va haver-hi irregularitats. El sindicat de pilots de SEPLA considera, però, que aquestes “aproximacions frustrades” són habituals. En un primer moment, l’ens aeroportuari va minimitzar la importància de la incidènciaEl vídeo, enregistrat per un “spotter”, ja ha rebut aquest dimarts més d’11 milions de visites a YouTube.