La idea del web YesWePark va sorgir quan dos dels tres socis fundadors de l’empresa van adonar-se que gastaven molts diners en aparcament privat quan anaven cada dia al gimnàs. Els impulsors de la plataforma estudien el tipus d’establiments i edificis que hi ha al voltant de cada pàrquing, i proposen als propietaris i consensuen amb ells els abonaments que consideren que poden funcionar. El següent pas és posar-los a la venda al web.

Segons Iván Jiménez, director general i cofundador del projecte, explica que la idea inicial era traslladar el consum col·laboratiu a l’àmbit dels aparcaments, oferir-se com a plataforma perquè es produïssin intercanvis de places entre particulars, per hores. Aquesta opció, tot i que encara està disponible al web, presenta “algunes barreres culturals d’entrada”. A més, les polèmiques sorgides a partir d’altres plataformes de consum col·laboratiu com BlaBlaCar o la recent sanció de la Generalitat a AirBnB fan que YesWePark aposti cada vegada més pel model que relaciona usuaris i empreses d’aparcaments.

Tot i que fa menys de tres mesos que YesWePark està en funcionament, Iván Jiménez afirma que diversos usuaris ja els han fet bons comentaris sobre el servei. Tanmateix, assegura que encara han de “créixer molt”.