Pas endavant per fer realitat la connexió del tramvia per la Diagonal. L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’empresa municipal BIMSA, ha tret a concurs les obres d’urbanització de l’avinguda i la infraestructura ferroviària (via i catenària) per portar el Trambesòs des de Glòries fins al carrer de Girona. El pressupost de la licitació és de 56,1 M € i comprèn quatre dels nou lots en què s’han dividit els treballs.

Amb les obres a concurs es compleix el calendari fixat per l’Ajuntament i l’Autoritat del Transport Metropolità per, un cop s’adjudiquin, poder començar a posar vies i urbanitzar la Diagonal a la tardor. Està previst que les obres s’allarguin durant 21 mesos. En una primera fase, el tramvia arribarà fins a l’estació de metro de Verdaguer, a la confluència de la Diagonal amb el carrer de Girona, amb tres parades i un intercanviador a les Glòries.

mapa tramvia Diagonal Glòries Verdaguer

Quatre lots per a quatre trams

Els quatre lots que han sortit a concurs comprenen aquests trams:
Canòpia-intercanviador: urbanització del parc de la Canòpia i fase 1 de l’ampliació del vestíbul de l’estació de l’L1 de Glòries.
Gran Via – Lepant: urbanització de la Digonal i implantació de la xarxa ferroviària.
Lepant-Nàpols: urbanització de la Diagonal i implantació de la xarxa ferroviària.
Nàpols-Girona: urbanització de la Diagonal entre Nàpols i pg. Sant Joan i implantació de la xarxa ferroviària (entre Nàpols i Girona).

La connexió del tramvia per la Diagonal és una obra que assumiran l’Ajuntament i l’ATM gairebé a parts iguals. El tràmit que ara s’ha tirat endavant ha estat possible després que el mes passat la Generalitat aprovés una partida de 37 M € per fer la infraestructura ferroviària. A principis d’any, l’Ajuntament ja va aprovar el projecte d’urbanització de la Diagonal, que és el que pagarà, per 56,2 M €. Els 56 milions que ara surten a concurs prenen diners de les dues administracions, tot i que majoritàriament són municipals perquè s’aborda sobretot urbanització de la Diagonal.