Creix l’ús quotidià de la bicicleta i el patinet a l’àrea metropolitana de Barcelona. Concretament ha augmentat un 49 % entre el 2019 i el 2021, segons un estudi impulsat i encarregat per l’AMB i elaborat per l’IERMB. L’ús de les bicicletes s’ha incrementat un 34 % i el dels patinets, un 123 %. De fet, aquests darrers ja representen un terç del total de fluxos a la xarxa Bicivia, quan fa dos anys eren el 22 %.

Aquestes dades confirmen que la nostra aposta és encertada i que hem d’acabar de completar la xarxa Bicivia. Hem demostrat que, un cop disposen de la infraestructura, els ciutadans aposten pel canvi d’hàbits i en fan ús
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, assegura que l’àrea metropolitana de Barcelona té “un gran potencial de creixement en l’ús de la bicicleta com a mitjà de desplaçament habitual” i recorda que la bici és “un eix fonamental de la mobilitat sostenible i saludable“.

El creixement més gran, a la zona litoral

El creixement més gran s’ha registrat als punts de la xarxa Bicivia més propers a la zona litoral. Concretament, a l’eix Bicivia 1, que connecta el Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels. Pel que fa a la distribució per sexes d’usuaris de la Bicivia, un 78 % són homes i un 22 %, dones. En el cas de la bicicleta, el 82 % de l’ús de la xarxa correspon a homes i el 18 %, a dones. En el del patinet, el 69 % són homes i el 31 %, dones.

De fet, la Bicivia —la xarxa pedalable de l’àrea metropolitana de Barcelona— ja té més de 500 km i quan estigui finalitzada permetrà creuar el territori de nord a sud i d’oest a est.

El creixement a Barcelona ciutat, més moderat

A Barcelona ciutat, però, el creixement ha estat més moderat i se situa en el 17 %. L’evolució del 2019 al 2021 mostra com la demanda disminueix lleugerament al centre de la ciutat, mentre que creix en barris menys cèntrics. La cap de l’Àrea de Mobilitat de l’IERMB, Núria Pérez, explica que “aquesta tendència podria ser parcialment atribuïble a la situació pandèmica, que pot haver reduït el nombre de desplaçaments amb més força a Barcelona que a la resta de l’àmbit metropolità, ja que a la ciutat tenen més pes els desplaçaments per motius de feina i turístics“.