Algunes associacions de motoristes veuen amb neguit la fi de la tolerància en l’aplicació de l’ordenança que regula l’aparcament d’aquests vehicles. Asseguren que l’Ajuntament ha anunciat l’inici de les sancions als infractors amb massa precipitació ja que hi ha motoristes que no coneixen la normativa després de tants anys de permissivitat. També defensen que no hi ha prou aparcaments en calçada perquè sigui viable complir l’ordenança.

Els mesos de febrer i març l’Ajuntament de Barcelona ha estat col·locant avisos als manillars de les motos aparcades en determinats carrers en què s’informa els seus propietaris de la fi de la tolerància en l’aplicació de l’ordenança que en regula l’aparcament. S’hi inclou la data d’inici de les sancions als infractors, en alguns punts de la ciutat a finals de febrer i en d’altres a principis de març.

L’ordenança municipal que regula l’aparcament de les motos a les voreres data del 1999 però, des de llavors, hi ha hagut certa permissivitat en la seva aplicació. Segons la normativa, no es pot aparcar en aquelles voreres de menys de tres metres. A les que fan entre tres i sis metres s’hi pot aparcar però només a 50 cm de l’inici de la vorera i en paral·lel a aquesta. A les de més de sis metres està permès aparcar-hi en semibateria.

Per alliberar d’espai les voreres, l’Ajuntament ha decidit posar fi a aquesta tolerància i començar a sancionar aquells propietaris de motos que no aparquin correctament. Associacions de motoristes com Mujeres Moteras denuncien que aquest canvi d’actitud del consistori s’ha fet amb massa precipitació. “Les normes estan per complir-les”, assegura Berta Dòria, presidenta de l’associació. “Però amb tant de temps sense aplicar la norma hi ha molts motoristes que no la coneixen. S’hauria d’haver informat millor”, afegeix.

A més, segons Dòria, el nombre de places per a motos en calçada és massa petit perquè l’aplicació estricta de l’ordenança sigui possible. Actualment hi ha unes 70.000 places d’aparcament, mentre que hi ha 230.000 motos censades a la ciutat, a les quals s’han de sumar les que venen d’altres municipis. Per això les associacions de motoristes demanen augmentar el nombre d’aparcaments en calçada i fer-los amb un disseny millor per tal que les motos puguin entrar i sortir amb facilitat.