L’Ajuntament estudia la possibilitat d’augmentar les zones 30 a la ciutat de cara al nou pla de mobilitat, que ara està en fase d’elaboració i debat, i que és el que fixarà les línies estratègiques de mobilitat entre 2019 i 2024.
Actualment les zones 30 ja representen la meitat dels carrers de la ciutat i, de fet, el 2007 es va establir que totes les vies amb un únic carril són zones 30. Precisament, l’Ajuntament ha presentat en diverses ocasions xifres que demostren que aquesta normativa ha rebaixat el nombre d’accidentats. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que és una de les moltes mesures que està sobre la taula, però recorda que amb la implantació de les superilles i la pacificació de molts carrers, que han passat a tenir un sol carril, ja han augmentat les zones 30.
La DGT a favor, i el RACC amb reserves
Per la seva banda, la Direcció General de Trànsit veu amb bons ulls la mesura i creu que hi ha d’haver un canvi de paradigma. El director de la DGT, Pere Navarro, considera que s’ha de seguir la línia de Barcelona, i fer que anar a 50 km/h a la ciutat sigui una excepció. De fet, Bilbao i València ja han seguit l’exemple de Barcelona, i la darrera ha estat Madrid, que aquest mes ha aprovat aplicar-ho al 85 per cent dels seus carrers.
També ho reclamen entitats en defensa dels vianants com Catalunya Camina, que aposten especialment per la reducció de la velocitat en vies grans com la Diagonal, la Gran Via, l’avinguda Meridiana, el carrer d’Aragó i el de Balmes.
En canvi, el RACC, valora positivament l’actual limitació de velocitat de la ciutat, i assegura que “s’ha de combinar la pacificació amb la fluïdesa d’algunes vies principals”.