A partir d'avui volar serà més car. En el cas de les taxes de sortida per passatger les tarifes es dupliquen. En els vols europeus passen de 6 a 13 euros i en els vols internacionals s'apugen de 9 a 16. En la resta de taxes, el preu només s'ha actualitzat. Tot i que les companyies àeries n'assumeixen inicialment el pagament, aquest encariment repercutirà en els bitllets dels passatgers. Les noves taxes no han frenat els plans de consolidació de la companyia American Airlines a l'aeroport barceloní. Avui ha presentat, en col·laboració amb Iberia, l'ampliació de freqüències en la ruta Barcelona-Miami. Fins ara s'operaven tres vols directes setmanals, que passen a ser-ne cinc. A partir del 14 de juny, coincidint amb el període de vacances, els vols seran diaris. NIEVES RODRÍGUEZ directora comercial d'American Airlines a Espanya "Nuestro plan es primero consolidar y si vemos que estos vuelos son lo suficientement maduros nuestra intención es seguir creciendo en el mercado ya que hay una gran demanda de vuelos directos." L'ampliació de les freqüències d'aquesta ruta és una bona notícia per al Comitè de Rutes de l'aeroport, que considera estratègic el mercat americà. SÒNIA CORROCHANO, directora de l'Aeroport de Barcelona-el Prat "Es una ruta que ens convé no només per turisme, sinó també per negocis i, especialment, per la sinergia que s'estableix amb el port amb el tema dels creuers." L'aeroport es troba immers en plena Setmana Santa. Avui i demà són les dues jornades fortes de l'operació sortida. En total, aquests dies s'operaran 5.000 vols.

La companyia nord-americana considera que la connexió entre Barcelona i Miami ha estat un èxit des que es va inaugurar ara fa un any. El 70% de passatgers que hi viatgen ho fan per vacances, i el 30% restant per negocis. Un cop a Miami, els passatgers poden enllaçar amb més de 200 destinacions a tot el continent.

American Airlines, que ja opera des de 2008 la ruta Barcelona-Nova York, creu que “si les connexions es consoliden i són madures, els plans són seguir creixent a Catalunya”.

De la seva banda, la direcció de l’Aeroport considera que incrementar la freqüència d’aquestes connexions és vital per l’aeroport del Prat, perquè els EUA “són un mercat clau” i això permet potenciar les relacions amb el Port de Barcelona i els creuers pel Mediterrani.