Al fons del pou de Zona Universitària, ja es pot divisar el forat per on passaran les vies de la futura línia 9. El reequilibri del finançament d'aquestes obres ha permès concentrar la inversió, de 116 milions d'euros, en el ramal de l'aeroport. En comptes d'iniciar el recorregut a Collblanc com estava previst, el nou tram arrencarà a la Zona Universitària, passarà per Gornal, la Fira, Mercabarna, i les dues terminals del Prat. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Arribarem a la Zona Universitària, no començarem des de Collblanc, i així garantim la connectivitat no només amb la L1, L5 i ferrocarrils, sinó també amb la línia 3 del metro." Aquesta serà l'entrada de la futura estació de la Zona Universitària de la línia 9. Als laterals, ja hi ha els espais on s'instal·laran les escales mecàniques, i cap al fons, trobaríem el vestíbul de l'estació. La posada en marxa del ramal de l'aeroport depèn del túnel del ramal de la Zona Franca, que s'està excavant entre les estacions d'Ildefons Cerdà i Gornal. L'actuació és imprescindible perquè tant les cotxeres com l'alimentació elèctrica estan situades a la Zona Franca. Tot i això, aquest ramal de la línia 10 no estarà enllestit fins al 2016. "Si el pressupost millora i Catalunya obté el pacte fiscal, per descomptat que tot això ho podrem acabar més ràpidament. No ens haurem d'esperar a arribar a la Zona Franca el 2016." El traçat fins a l'aeroport abraça 19 km de recorregut, el segon més llarg de tota la xarxa de metro de Barcelona.

El Govern ha aprovat una partida del finançament d’aquestes obres amb l’objectiu de concentrar la inversió en l’execució dels treballs en aquest ramal, entre la terminal T1 de l’aeroport i Zona Universitària, i no amb Collblanc, com estava previst en un principi. L’acord del Govern modifica les condicions inicials dels contractes de concessió, i impliquen una inversió de 116 milions d’euros.

Connexions amb la xarxa de metro, ferrocarrils i Rodalies

El nou tram en servei a partir de 2014 inclourà fins a set intercanviadors que facilitaran la correspondència amb tres línies de metro, els FGC i Rodalies, i permetran també comunicar amb transport públic diferents pols estratègics de desenvolupament econòmic de la ciutat i la seva àrea metropolitana, com ara Mercabarna i els recintes de Fira de Barcelona.

Dues estacions cauen del projecte

De les 18 estacions previstes en un tram de 19 km fins a l’aeroport, dues no es construiran perquè actualment no tenen serveis al voltant. L’estació d’Eixample Nord està situada entre camps de conreu i l’altra que se suspen és l’estació de Ciutat Aeroportuària, una nova zona de serveis de l’aeroport de Barcelona-el Prat.