El govern municipal vol posar fil a l'agulla i deixar enllestida la connexió dels tramvies aquest mateix mandat. L'alcalde ha confirmat que ja s'han mantingut converses amb la Generalitat i l'empresa del tramvia per definir itineraris. Xavier Trias ja ha descartat la Diagonal perquè diu que els ciutadans així ho van votar. Sobre la taula s'estudien ara traçats pel centre com el del carrer de Provença o per la Gran Via, tot i que l'alcalde diu que n'hi poden haver d'altres. En tot cas, la decisió es prendrà amb celeritat. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Jo crec que seria ridícul passar-se mesos i mesos marejant la perdiu. Si hem de prendre una decisió la prendrem. El que sí que valorarem és tots els pros i contres de qualsevol decisió al respecte buscant la millor. Buscant la millor per als ciutadans." Des de l'oposició, Iniciativa, a l'equip de govern anterior, manté la proposta que ja van fer aleshores: que els dos tramvies s'uneixin per la Diagonal. Aquest és, segons Ricard Gomà, el trajecte més auster i més eficaç. RICARD GOMÀ, president del Grup Municipal d'ICV-EUiA "Ens veiem amb molts arguments, amb molta força, tant des del punt de vista tècnic com des del punt de vista de model de ciutat. Per tant, la nostra aportació al procés serà defensar la connexió per la Diagonal i en superfície." A l'altre costat, Unitat per Barcelona descarta les opcions pel centre de la ciutat i proposa una solució pel litoral, enfilant Paral·lel i l'avinguda de Josep Tarradellas. JORDI PORTABELLA, president del Grup Municipal d'UxB "Tindria sentit perquè el tramvia connectaria amb els centres de distribució de transport públic. Passaria per un lloc important com és l'estació de Sants." Portabella creu que fer passar el tramvia per la Gran Via posa en perill el projecte de la xarxa ortogonal d'autobusos.

La Comissió de Mobilitat ha aprovat aquest dijous que en el termini d’un any el govern municipal ha de presentar un projecte per a la unió dels tramvies.