"Ens han planificat treure tot un cantó d'aparcaments de cotxes i llavors posar tot l'altre cantó de zona de 30 minuts." Fa tres anys que es va implantar el sistema d'aparcament de rotació de 30 minuts a Vallvidrera, però segons els comerciants no ha funcionat, perquè no se n'ha fet un control. Molts d'ells encara creueu que la solució és un aparcament públic tot i que l'Ajuntament va desestimar construir-lo fa dos anys per falta d'interessats a comprar-hi plaça. DANI SIMÓN, comerciant "Tot això es pot cobrir amb una sola obra, donar solució a tot això i una vegada fet això serem nosaltres els primers que fomentarem que ningú no aparqui malament, que les voreres siguin amples, perquè és de sentit comú." JOSÉ DÍAZ, comerciant "No facilita el negoci ni per a la gent que viu a Vallvidrera, perquè farà que les seves compres les faci fora." ÀFRICA RODRÍGUEZ, comercianta "El tema del pàrquing sempre serà una cosa que la tindrem present perquè és la solució potser definitiva per a tothom tant veïns com comerciants. Però ara per ara la meva opinió és que l'únic que funcionaria és zona blava." L'opció per aparcar prop de la plaça és fer-ho al solar del carrer de la Drecera de Vallvidrera, un espai que es va habilitar a principis de l'any passat, però que té un accés complicat. FRANCISCO JAVIER GIMENO-BAYÓN, comerciant "Pràcticament no l'utilitza ningú, és incòmode pujar i baixar, fa molt pendent i si plou rellisquen les rodes." Tot i això, l'Associació de Veïns de Vallvidrera creu que aquest pla de mobilitat pot ser positiu per al barri. SALVA FERRAN, AV Vallvidrera "Dotem de 20 places d'aparcament 30 minuts. Si això es compleix donarà molta rotació tant a veïns que arriben amb vehicle, que és la seva mobilitat per arribar fins aquí a comprar o als serveis. Jo crec que això ha d'anar bé a tothom." De totes maneres tampoc no renuncia a intentar trobar un espai per fer-hi l'aparcament públic.

La mobilitat a la plaça de Vallvidrera sempre ha estat complicada. En un intent per millorar-la, l’Ajuntament vol redistribuir-ne els elements i eliminar llocs d’aparcament del carrer de Mont d’Orsà. Paral·lelament, preveu fer al cantó contrari d’aquesta via 20 places d’estacionament limitat a un màxim de 30 minuts, una decisió que, segons l’Associació de Veïns de Vallvidrera, “donarà molta rotació tant a veïns que arriben amb vehicle com als serveis”. Sempre, és clar, que el temps d’estada es compleixi. Fa tres anys, es va implantar aquest sistema al barri, però hi ha comerciants que afirmen que no ha funcionat perquè no s’ha controlat prou, i això ha animat molts infractors.

Una solució que preveuen els botiguers és la d’un aparcament públic, però l’Ajuntament va desestimar construir-lo fa dos anys per falta d’interessats a comprar-hi plaça. “Si es fes això serem nosaltres els primers que fomentarem que ningú no aparqui malament”, explica el comerciant Dani Simón. Altres veus són favorables, mentrestant, a posar-hi places zona blava.

L’opció per aparcar prop de la plaça és ara per ara fer-ho al solar del carrer de la Drecera de Vallvidrera, un espai que es va habilitar a principis de l’any passat, però que té un accés complicat i que “pràcticament no utilitza ningú”, diu Francisco Javier Gimeno-Bayón, amb un negoci també al centre de Vallvidrera. “És incòmode pujar i baixar, fa molt pendent i si plou rellisquen les rodes”, afegeix.