És una de les cruïlles més complicades del Camp de l'Arpa del Clot. El senyal de stop al carrer de Freser que pocs conductors respecten, s'afegeix a l'excessiva velocitat a la qual condueixen molts vehicles pel carrer de Xifré. Això obliga els vianants a haver d'esperar-se per creuar i fa que hi hagi accidents amb relativa freqüència. Precisament les queixes que ha rebut la Guàrdia Urbana han estat un dels criteris pels quals l'Ajuntament ha decidit ubicar un radar "pedagògic" en aquest punt, que és també una zona 30 transitada per infants i gent gran. El consistori ha invertit 20.000 euros en tres radars mòbils com aquest, que rotaran cada 15 dies i alertaran els conductors en més de 60 punts de la ciutat. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat Ajuntament: "A mida que la gent s'habitua, el radar acaba sent decoratiu. Hem intentat una mesura molt visual per conscienciar que la mesura s'ha de baixar, entenem que això és més efectiu que no pas tenir un radar que en 6 mesos forma part del paisatge." Però a més de conscienciar, el radar també servirà per mesurar la velocitat mitjana a què circulen els vehicles per cada carrer. Aquesta informació serà útil perquè, en cas que la situació no millori, aleshores sí que es posaran sancions per reduir el risc. ADRIÀ GOMILA, director Serveis Mobilitat Ajuntament: "Durant els 15 dies que el tenim aquí posat sabrem a quina velocitat circulen els conductors. Amb aquesta anàlisi de dades sabrem si el criteri de col·locació és adequat i també servirà per donar directrius per col·locar radars mòbils de la Guàrdia Urbana." MÒNICA JALA, veïna: "Això és una mesura que durarà mentre estigui el senyal, un cop retirat els cotxes seguiran actuant igual." Alguns veïns es mostren escèptics sobre l'eficàcia d'aquesta solució provisional, i reclamen un semàfor per a aquesta cruïlla. El consistori, però, esperarà els resultats del radar per prendre decisions, perquè en els punts on ja s'ha instal·lat, els conductors han reduït la velocitat un 10% de mitjana.

El primer radar informatiu es va col·locar a l’avinguda J. V. Foix per estudiar-ne els efectes sobre el trànsit, amb el resultat de la reducció d’un 10% de la velocitat mitjana i d’un 20% de la velocitat punta. Vista aquesta experiència, l’Ajuntament  ha decidit adquirir tres d’aquests radars, que s’instal·laran de forma rotatòria a diferents espais com entorns escolars, passos de vianants sense semàfor o carrers amb limitació de 30 km/h.

Les tres primeres ubicacions dels radars són les cruïlles dels carrers del Marquès de Sentmenat i dels Comtes de Bell·lloc, a les Corts; de Pedrell i de Can Pujolet, a la Font d’en Fargues, i del Freser i de Xifré, al Camp de l’Arpa del Clot. Durant els tres primers mesos de funcionament els radars passaran per 15 emplaçaments diferents i se n’extrauran les primeres conclusions del sistema.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha explicat que la ubicació dels radars serà rotatòria perquè l’èxit dels aparells fa “una corba descendent” quan els conductors s’hi acostumen, i d’aquesta manera s’evita que acabin “formant part del paisatge”. Sobre els sistemes, Freixedes ha especificat que no només informen els conductors de la velocitat a la qual circulen, sinó que també monitoritzen les dades per poder-les analitzar després.