Tot i que els arbres encara no s'han plantat, el nou aparcament de motos al carrer de Balmes ja està operatiu entre els escocells. Amb aquesta ordenació se suposa que les motos no ocuparan la zona de passeig guanyada amb la reforma de les voreres. "Jo crec que està compensat l'aparcament de les motos i l'amplitud de la vorera." "Se puede pasear tranquilamente. Hay sitio para todos!" "Ho trobo molt bé perquè necessitem lloc per aparcar, sempre et quedes amb el dubte si pots o no aparcar, i el fet que estigui enganxat a la calçada fa no molesti tant els vianants." En total, hi ha 54 places i la intenció és que s'hi aparqui en cordó, tot i que la majoria de motoristes ho fa en semibateria per encabar-hi més vehicles. "En aquest lloc hi ha una mancança d'aparcament de motos impressionant." També s'han creat 300 places en calçada als carrers transversals com Madrazo, Alfons XII i travessera de Gràcia. Això ha suposat eliminar 60 estacionaments de les àrees blava i verda, una conseqüència que alguns veïns critiquen. "Han ensanchado las aceras pero en detrimiento de los que tienen coche en la zona verde porque lo han hecho completamente todo de motos." Tot i les noves zones d'aparcament a Balmes, és habitual veure motoristes cometent el que a partir d'ara ja és una infracció. De fet, el rastre de la grua ho fa palès. El mateix criteri d'aparcament de motos s'aplicarà al tram que continua en obres entre travessera de Gràcia i l'avinguda Diagonal. Aquí està previst que els treballs finalitzin a principis de 2015. Us ho ha explicat des del carrer de Balmes, Patrícia Álvarez.
Tot i que els arbres encara no s’han plantat, l’aparcament de motos al carrer de Balmes ja està operatiu entre els escocells. En total, hi ha 54 places i la intenció és que s’hi aparqui en cordó, tot i que la majoria de motoristes ho fa en semibateria per encabir-hi més vehicles. Potser els canvis encara són massa recents. El pintat de les zones es va enllestir aquest cap de setmana. En tot cas, la senyalització d’aquesta nova reordenació ja està instal·lada a Balmes i, per tant, estacionar fora de les zones permeses és una infracció. Diversos rastres a la vorera deixen palès que la grua ha fet alguns serveis.
Reforçar l’aparcament de motos als carrers transversals
Per compensar aquesta limitació d’aparcament, s’han habilitat 300 places de motos als carrers transversals com Madrazo, Alfons XII, Julian Romea, Lincoln i travessera de Gràcia. Es tracta d’estacionaments a la calçada i per crear-los ha calgut substituir 35 places d’estacionament d’àrea blava i 25 d’àrea verda, una conseqüència que alguns veïns de la zona han criticat. “Això és el paradís de les motos i nosaltres, que paguem aparcament, ens hem quedat sense”, es queixa l’Edgar Rubén Pardo, veí del carrer de Balmes. Un altre conductor, estacionat incorrectament al damunt d’un nou aparcament de motos a Madrazo, també rondina. “No era necessari eliminar les places d’àrea verda perquè les motos ocupen poc espai a Balmes.”
Regular la convivència de les motos a Barcelona amb els vianants i la resta de vehicles no és una tasca fàcil. Però la majoria dels qui van a peu aplaudeixen que l’ampliació de les voreres a Balmes no quedi en no res. “Si resulta que l’espai guanyat se’l queden les motos, no hem guanyat res”, afirma Àuria Gallén.